چه عادات بدی کبد را به نابودی می کشاند؟

0
دسته بندی : پزشکی
سه شنبه ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ ۲۳:۰۰
تعداد بازدید : 3137 بار

کبد، یکی از مهم ترین و در عین حال حساس ترین نقاط بدن است. این قسمت با ارزش از بدن میتواند به راحتی آسیب ببیند که در این مطلب به آن میپردازیم.

همانطور که میدانید، قسمت زیادی از بدن ما را آب تشکیل میدهد و مقدار مناسب نوشیدن روزانه آب برای تمامی افراد توصیه میشود. توجه داشته باشید که باید به اندازه آب بنوشید، کم آبی بدن میتواند به کبد آسیب رسانده و از سم زدایی آن جلوگیری نماید. سعی کنید از آب های بدون مواد افزودنی استفاده کنید، بهتر است در هنگام نوشیدن آب به دما آن نیز توجه کرده و از خوردن آب یخ جلوگیری کنید.

یکی دیگر از عواملی که بایستی بر آن توجه داشته باشیم، سیگار کشیدن است. اگر دقت داشته باشید هنگام بروز هرگونه بیماری و مشکلی برای شما و ملاقات دکترتان، دکتر اولین سوالی که از شما می پرسد این است که آیا سیگار میکشید؟ پس باید در نظر داشته باشید که سیگار، یکی از بدترین عوامل تاثیرگذار در بدن، خصوصاً در کبد میباشد. طبق تحقیقاتی که در سال  2011 انجام گرفت، 50 درصد از مبتلایان به سرطان کبد در جهان سیگاری هستند و باید گفت که افراد سیگاری به شدت در معرض سرطان کبد میباشند.

از علائم دیگری که میتوان به آنها اشاره کرد، مصرف ویتامین ها و مکمل های شیمیایی میباشد. شاید برایتان باورش سخت باشد اما همین مکمل ها میتوانند به کبد آسیب برساند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نمیتوان کیفیت این مکمل ها را تشخیص داد و این را نیز باید در نظر داشته باشید که تمامی این مکمل ها تحت نظارت نمیباشند.

استرس بیش از حد و طولانی بر سلامت بدن مخصوصاً کبد، تأثیر بدی می‌گذارد. همه ما در طول روز دچار استرس های خواسته و ناخواسته می شویم که استرس مثل یک سم عمل کرده و تاثیرات منفی بسیاری بر روی بدن ما دارد. مطالعات نشان می‌ دهد که رابطه‌ نزدیکی بین افسردگی با مرگ افراد وجود دارد و افسردگی به‌ نوعی با بیماری‌ های کبدی در ارتباط است. اگرچه برای قطعی شدن این نتایج، به ارزیابی‌ های علمی بیشتری نیاز است؛ اما جامعه پزشکی این مطالعه را تأیید می‌کند که ذهن و بدن انسان به یکدیگر مرتبط هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که خستگی، عصبانیت، استرس و بدخلقی باعث اختلال در عملکرد کبد می‌شود. 

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.