باج افزار چیست؟

0
دسته بندی : تکنولوژی
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۴/۱۱ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 2042 بار

تقریباً از زمانی که کامپیوترها اختراع شدند و پیشرفت کرده اند، همیشه در خطر حمله ویروس ها و خرابکاری های سیستمی بوده اند، هم اکنون نسل جدیدی از نرم افزارهای مخرب به نام باج افزار پا به عرصه گذاشته اند.

اولین سوال این است که اصلاً باج افزار Ransomware چیست؟ باج افزار، در واقع نوعی از بدافزارها میباشد، این باج افزار قادر است تا وارد سیستم قربانی شده و به هکرها این امکان را بدهد که سیستم قربانی را قفل کنند، پس از این که سیستم قربانی توسط باج افزار قفل شد یک پنجره برای فرد به نمایش گذاشته میشود و در آن هکر از قربانی میخواهد که برای باز شدن مجدد سیستم، هزینه ای را برای هکر پرداخت کند. اولین باج افزار در سال 2012 با نام روتون تولید شد.

روش کار هکرها در باج افزار به این صورت است که پس از قفل شدن سیستم و نشان دادن پنجره مورد نظر برای شما، از یک صفحه کلید مجازی استفاده میکنند تا قربانی بتواند پول را پرداخت کند. جالب است بدانید که در آن هنگام، تنها قسمتی از سیستم شما که به درستی کار میکند همین کلید مجازی است. علاوه بر تمامی اینها، گاهی اوقات شخص متجاوز عکس نامناسبی را بر روی صفحه نمایش سیستم شما قرار میدهد و یا شما را به انجام فعالیت غیر قانونی متهم میکند. با این کار، قربانی تحت فشار قرار میگیرد و این دقیقاً چیزی است که شخص متجاوز به دنبال آن است.

البته در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید پولی را برای شخص متجاوز پرداخت کنید، چرا که به طور حتم هکرها دوباره برای باج گیری به سراغتان خواهند آمد. سعی کنید در چنین مواقعی از یک منبع معتبر و قابل اعتماد کمک بخواهید و از یک سیستم قابل قبول جهت اسکن دستگاهتان استفاده نمایید. 

باج افزارهای به سرعت در حال تولید و پیشرفت در سراسر جهان هستند باج افزارهایی چون واناکرای و پتیا که قربانیان زیادی داشت از جمله این باج افزارهای خطرناک است.

برای جلوگیری از ورود باج افزار به سیستم خود دقت کنید ایمیل ها ناشناس به خصوص spam را باز نکنید، از سایت های معتبر دیدن فرمایید، از آنتی ویروس های اورجینال استفاده کنید، از اطلاعات شخصی خود به صورت مداوم نسخه پشتیبان تهیه کنید.

لیموسبز به شما آنتی ویروس نود32 را پیشنهاد میکند، توجه داشته باشید که قبل از وقوع هر اتفاق ناگواری باید آن را پیشگیری کرد. فروشگاه لیموسبز دارنده نمایندگی انحصاری آنتی ویروس اورجینال Nod32، میتواند امنیت را برای سیستم شما فراهم نماید.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

 

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.