عوارض ریمل های حجم دهنده چیست؟

0
دسته بندی : پزشکی
سه شنبه ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : 3327 بار

امروزه اغلب شاهد هستیم که خانم ها درصدد استفاده از ریمل های حجم دهنده و پرپشت کننده هستند ولی عوارض ریمل های حجم دهنده چیست؟

عوارض ریمل های حجم دهنده چیست؟

مواد نگهدارنده و رنگ بکار رفته دراین نوع ریمل ها سبب ایجاد حساسیت و التهاب های پوستی می شود که باعث ریزش اشک و خارش وقرمزی و سوزش چشم می گردد. بهتر است تا جایی که امکان دارد مصرف از این دست ریمل ها محدود گردد.

استفاده مکرر از این ریمل ها و پاک کردن آن ها از جمله عوارضی را که شامل می شود باعث وارد شدن مقداری از مواد آن به داخل چشم خانم ها شده و همچنین در هنگام پاک کردن تعدادی از مژه ها ناگزیر کنده می شوند و نیز چسبندگی مژه ها را به همراه خواهد داشت. همین ریزش مژه ها در صورت استفاده مکرر از ریمل های حجم دهنده، مژه های خود فرد را کم پشت نشان می دهد که فرد برای جبران آن به ریمل متوسل می شود. این نوع ریمل ها اغلب ضد آب هستند و دربرابر پاک شدن به آب مقاومت می کند و محل مناسبی برای رشد باکتری ها در چشم می شوند و حتی احتمال گل مژه را هم بالا می برد به خصوص در افرادی که سابقه گل مژه دارند.

عوارض ریمل های حجم دهنده چیست؟

تاکید می شود که استفاده از این نوع ریمل ها محدود شود و حتما قبل از خواب خانم ها این ریمل ها را به طور کامل از چشمان خود پاک کنند تا سلامت چشمانشان حفظ شود. نکته حائز اهمیت این است که خانم ها بهتر است ابتدا دست های خود را با آب و صابون بشویند و سپس اقدام به آرایش چشمان خود کنند و صرفا از لوازم آرایش خود علی الخصوص در آرایش چشم استفاده کنند و هرگز از لوازم آرایشی دیگران استفاده نکنند.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.