ارزش غذایی پاستیل چقدر است؟

4
دسته بندی : پزشکی
شنبه ۱۳۹۶/۰۶/۰۴ ۲۳:۰۰
تعداد بازدید : 4495 بار

پاستیل اسنک میوه ای پرطرفداری می باشد که مصرف آن رو به افزایش است ولی آیا خاصیت هایی که در باره آن بیان می شود حقیقت دارد؟

ارزش غذایی پاستیل چقدر است؟

پاستیل ها در ابعاد کوچک به شکل های گوناگون تولید می شوند و رنگ های آن ها سبب می شود که بسیار خوش طعم به نظر آیند حتی این اسنک میوه ای سالم تر از چیپس و پفک به نظر می رسد ولی آیا واقعا این گونه است ؟

جالب است بدانید که با وجود اندازه کوچک هر پاستیل، کالری هر 100 گرم آن تقریبا با کالری 100 گرم چیپس یکی است ، همچنین می توان بیان کرد که  در هر 100 گرم آن بین 300 تا 500 کیلوکالری انرژی وجود دارد که با میزان کالری موجود در یک وعده غذایی برابری می‌کند.

ارزش غذایی پاستیل ها بسیار ناچیز می باشد و اصلا مواد معدنی و ویتامین ندارند و مقدار شکر موجود در پاستیل فوق العاده زیاد است که گویی تماما از شکر درست شده است پس مصرف زیاد آن اصلا توصیه نمی شود.

ژلاتین موجود در پاستیل از نوع ژلاتین حیوانی است و ژلاتین در واقع نوعی پروتئین بی کیفیت است و میزان پروتئین موجود در پاستیل بسیار کمتر از پروتئین گوشت، شیر و تخم‌مرغ و... است و بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری را ندارد بنابراین پروتئینی نامرغوب است که نسبت به سایر پروتئین‌ها ارزش غذایی بسیار پایینی دارد و منبع خوبی برای تامین کلسیم و سایر ریز‌مغذی‌های مورد نیاز بدن نیست. طعم‌های میوه‌ای و نوشابه‌ای و ... پاستیل‌ها هم فقط و فقط به دلیل اسانس و طعم‌دهنده‌های مصنوعی است و هیچ فرقی بین پاستیل نوشابه‌ای و میوه‌ای وجود ندارد.

ارزش غذایی پاستیل چقدر است؟

پاستیل ها باید طوری مصرف شوند که مانع خوردن وعده های اصلی غذایی و میوه های تازه و سالم نشوند و جایگزینی برای آن ها نباشند.

والدین باید تا حد امکان کودکان خود را تشویق به خوردن میوه تازه به جای مصرف پاستیل و یا نوشیدن آبمیوه کنند. مواد معدنی و فیبر زیادی در پوست میوه ها وجود دارد و احساس سیری بیشتری از خوردن و جویدن تا نوشیدن و قورت دادن ایجاد می‌شود. کما اینکه فقط به دلیل آن که یک اسنک, ارگانیک است نمی‌توان گفت سالم است.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

 

 

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.