شکست و ناکامی لازمه موفقیت

0
دسته بندی : اجتماعی
چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ ۱۸:۰۰
تعداد بازدید : 1992 بار

شکست تلخ است و کسی آن را انکار نمی کند وقتی شکست می خوریم گرفتار حالت به شدت غم باری می شویم و هیچ چیز به جز مرور زمان اثر آن را کاهش نمی دهد.

شکست و ناکامی لازمه موفقیت

از زمان کودکی شکست سایه به سایه به دنبال ما بوده است از زمین خوردن ها گرفته تا بسیاری از اتفاقات کوچک و بزرگ ولی وقتی بزرگ می شویم نمی خواهیم به هیچ وجه شکست بخوریم و شاید بخاطر همین فرصت های پیشروی خود را می سوزانیم.

تجربه شکست قطعا میتواند ما را در مسیر زندگی کمک کند انسان های موفق همیشه در زندگی خود پیروز نبودند و به دلیل تعدد شکست ها و تجربیاتشان تبدیل به انسان های موفق شده اند. این عادات روزانه ی شما هستند که شخصیت شما را تعریف می کنند؛ شما عملاً به واسطه ی کارهایی که انجام می دهید شناخته می شوید. هیچ موفقیتی همیشگی نیست و هیچ شکستی هم آنقدر ویرانگر نیست که نتوانید دوباره روی پای خود بایستید. اگر در گذشته شکست را تجربه کرده اید، اما هیچ گاه دست از تلاش نکشیده اید، از آنچه تصور می کنید قوی تر هستید.

احساس شکست و اشتباه را خيلي شخصي و دروني نکنيد. این روش می تواند در درک و هضم شکست به شما کمک شایانی کند. بهتر است به جای خودخوری با کمی تامل و تفکر نقاط مربوط به شکست و راه حل های جدید را برنامه ریزی کنید.

شکست و ناکامی لازمه موفقیت

در روزهاي آغازين شکست ممکن است احساسي به اين موضوع نگاه کنيد و حس ناراحتي مانع شود که دلايل شكستتان را با ديدي نقادانه و منطقي بررسي کنيد، اما به مرور زمان وقتي تعادل خود را به دست آورديد، مي‌توانيد به تجزيه و تحليل گذشته بپردازيد و با يادداشت نقص‌ها و اشتباهاتتان قدم‌هاي بهتري برداريد و با اين کار درصد موفقيتتان را بالا ببريد.

هرگز به بهانه ترس از شکست از عملی کردن ایده خود نهراسید و بدانید حتی رهبران بزرگ دنیا نیز بارها در مسیر خود با شکست روبرو بوده اند. گاهی توقعات ما بیش از حد است و انتظار داریم ره صد ساله را یک شبه برویم و سریعا به نتیجه نهایی برسیم این نیز یکی دیگر از دلایل شکست است.

اگر به کاری که انجام می دهید باور نداشته باشید، بالاخره در برهه ای آن را رها خواهید کرد. اگر هیچ دلیل متقاعد کننده ای برای باور داشتن به رؤیاها و اهداف خود نداشته باشید، تمام تلاشی که در این زمینه انجام می دهید از بین خواهد رفت.

همیشه به یاد داشته باشید شکست و ناکامی لازمه موفقیت های آتی شما هستند.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.