تخم هندوانه و فواید آن

0
دسته بندی : پزشکی
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۲۰:۰۰
تعداد بازدید : 3064 بار

به هنگام خوردن هندوانه اغلب می خواهیم از شر تخم های آن خلاص شویم و ترجیح می دهیم ابتدا تخم های آن را جدا کرده و سپس با خیال راحت آن را بخوریم.

تخم هندوانه و فواید آن

همین دانه هایی که بنظر مزاحم می آیند اما سرشار از خاصیت های باورنکردنی می باشند ولی با این حال مورد بی مهری واقع می شوند.

1. دانه‌های هندوانه برای کنترل دیابت و پیشگیری از مشکلات مرتبط با آن مفید هستند. این دانه‌ها حاوی اسید آمینه‌ای هستند که رگها را گشاد کرده و از استرس اکسیداتیو می‌کاهند. همچنین، منیزیم موجود در تخم هندوانه به تنظیم متابولیسم و کربوهیدرات که مستقیما روی قند خون اثر می‌گذارد کمک می‌کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد دریافت عصاره‌ی تخم‌های هندوانه می‌توانند یک درمان پشتیبان برای مبارزه با مشکلات دیابت باشند. می‌توانید تخم‌های هندوانه را بجوشانید تا نوعی چای هندوانه تهیه کنید.


یک مشت تخم‌ هندوانه را در ۴ فنجان آب بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه بجوشانید. در پوش ظرف را بگذارید. این معجون را مانند چای، هر روز بنوشید.

2. مصرف تخم هندوانه تضمین‌کننده‌ی سلامت قلب شماست. این دانه‌ها سرشار از چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع هستند که به پیشگیری از حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی کمک می‌کنند. این چربی‌های سالم همچنین سطح کلسترول بد خون‌تان را پایین می‌آورند. ضمنا، تخم‌های هندوانه حاوی مقادیر مناسبی از پتاسیم هستند که به مبارزه با بیماری قلبی و حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. اسید آمینه‌ی سیترولین و آرژنین موجود در تخم هندوانه به حفظ سلامت عروق، جریان خون و عملکرد کلی قلبی و عروقی کمک می‌کند.

 تخم هندوانه و فواید آن

3. مو، اساسا از پروتئین تشکیل شده و هر چیزی که پروتئین داشته باشد برای سلامت موها هم مفید است. دانه‌های هندوانه هم به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی پروتئین، برای موهای شما سودمندند. همچنین آهن بالای موجود در تخم هندوانه به تقویت موها و افزایش رشدشان کمک می‌کند و جلوی خشک و نازک شدن موها را می‌گیرد. مهمتر از همه‌ی اینها، مغزهای برشته‌ی تخم هندوانه حاوی مس هستند که برای تولید ملانین که رنگ دانه‌ی مو است کمک می‌کنند.

علاوه بر خوردن این دانه‌ها می‌توانید از روغن تخم هندوانه برای بهبود سلامت موهای خود استفاده کنید. این روغن به راحتی جذب پوست سر شده و برای درمان خارش پوست سر و افزایش رشد مو مفید است.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.