شبکه های اجتماعی تهدیدی برای سلامت جامعه

0
دسته بندی : اجتماعی
سه شنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 1052 بار

شبکه های اجتماعی در سرتاسر دنیا با سرعت چشمگیری در حال رشد و همه گیر شدن هستند.

شبکه های اجتماعی تهدیدی برای سلامت جامعه

شبکه های اجتماعی تهدیدی برای سلامت جامعه هستند این نظر مدیر اجرایی سابق فیسبوک است.

در جدیدترین انتقادها علیه فیسبوک، یکی از مدیران سابق این شرکت مدعی شده است که این شبکه‌ی اجتماعی نحوه‌ی کارکرد جوامع را به نابودی می‌کشاند. کامات پالیاپیتیا که در سال ۲۰۰۷ به فیسبوک پیوست و پس از مدتی به یکی از مدیران ارشد این شرکت تبدیل شد، می‌گوید از کمکی که به این شرکت کرده است، احساس گناه شدیدی می‌کند.

وی در جمع افراد حاضر در مدرسه‌ی عالی کسب‌وکار استنفورد به مردم توصیه کرد به مدتی طولانی از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرند و سپس افزود: من معتقدم ما ابزارهایی خلق کرده‌ایم که در حال ازهم‌پاشی ساختار اجتماعی و نحوه‌ی کارکرد جامعه است. انتقاد این مدیر اجرایی فقط مختص فیسوک نبوده و طیف وسیعی از شبکه های اجتماعی را شامل می شود.

شبکه های اجتماعی تهدیدی برای سلامت جامعه

وی در ادامه، به شرح حادثه‌ای در هند پرداخت که طی آن اشتراک‌گذاری پیام‌هایی جعلی درباره‌ی آدم‌ربایی در پیام‌رسان واتساپ منجر به قتل خیابانی ۷ انسان بی‌گناه شد، پرداخت و از زوایای پنهان و خطرناک شبکه های اجتماعی پرده برداشت.

پیش از اظهارات پالیاپیتیا، انتقادهای مشابه دیگری از سوی دیگر کارکنان رده‌بالای فیسبوک که در رساندن این شبکه‌ی اجتماعی به جایگاه فعلی‌اش تأثیرگذار بوده‌اند، منتشر شده بود. این کارکنان سابق فیسبوک همگی اظهارات خود را در زمانی بیان کرده‌اند که نگرانی‌ها درباره‌ی قدرت فیسبوک به نقطه‌ی اوج رسیده است.

علاوه بر این، پالیاپیتیا اشاره کرد که هرچند سرمایه‌گذاران فناوری افراد قدرتمندی به نظر می‌رسند؛ اما آن‌ها قدرت خود را بیش از همه از طریق شانس به‌ دست آورده‌اند، نه مهارت فردی.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

 

 

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.