نکات نگهداری ماشین در فصل سرما

0
دسته بندی : علمی
دوشنبه ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 1236 بار

با رسیدن فصل زمستان و افت شدید دما لازم است نکاتی را در رابطه با نگهداری و استفاده از ماشین بدانیم.

نکات نگهداری ماشین در فصل سرما

همه ما میدانیم که نگهداری از ماشین در فصل سرما دشوارتر است. چه بسا که علاوه بر رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی باید نکاتی را در خصوص نگهداری و تعمیرات ماشین نیز بدانیم.

اول نکته ای که باید به آن توجه کنیم روغن مناسیب موتور خودرو است. تعویض روغن خودرو حتی قبل از خواباندن خودرو نه تنها که ضرری ندارد بلکه برای خودرو بسیار مفید است. با این کار در بهار یا هروقت دیگری که ماشین را استارت کنیدف اجزای موتور با هماهنگی کامل کار خواهند کرد. البته توجه داشته باشید که باید روغن مناسب خودروتان راانتخاب و استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات مهم نگهداری خودرو روغن کاری بخش های مهم شاسی است. اگر میخواهید به مدت طولانی خودروی خود را بی حرکت نگهداری کنید حتما این کار را انجام دهید، چرا که به مرور زمان و با استفاده نکردن از خودرو، اجزای موتور دچار خشکی و زنگ زدگی و حتی ترک خوردگی خواهند شد.

نکات نگهداری ماشین در فصل سرما

قدم بعدی مسدود کردن دهانه اگزوز و ورودی های خودرو است. این مکان ها در فصل زمستان مکان خوبی برای دور ماندن حیوانات از سرما است. به منظور پیشگیری از دردسرهای بعدی منافذ، دریچه ها و قسمت هایی را که حیوانات می توانند از طریق آنها وارد بخش های مختلف خودرو شوند، بپوشانید.

اگر میخواهید ماشین را به مدت طولانی بدون حرکت نگه دارید، حتما از یک کاور یا یک پوشش مناسب برای خودروتان استفاده کنید. ا این کار از انباشته شدن گرد و غبار و هر نوع مواد دیگر بر روی بدنه پیشگیری شده و در نتیجه از احتمال صدمات جدی به آن کاسته می شود.

نظر شما چیست؟ در فصل سرما از چه نکات دیگری میتوان برای نگهداری ماشین استفاده کرد؟

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.