آداب تجارت

0
دسته بندی : اقتصادی
سه شنبه ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 699 بار

برای بهتر دیده شدن و موفق شدن در دنیای کسب و کار بهتر است علاوه بر استفاده از تجربیات دیگران به آداب حضور در این گونه موقعیت ها نیز آگاهی پیدا کنیم تا بتوانیم موفق تر باشیم.

آداب تجارت

- همیشه مهم ترین اشخاص را در دیدارهایتان به یکدیگر معرفی کنید.

- از کارت ویزیت خود برای در تماس بودن با مردمی که ملاقات می کنید استفاده کنید.

- سر وقت یا آن تایم بودن یکی از عناصر اساسی برای فرصت های شغلی یا تجاری می باشد لذا سعی کنید همیشه سروقت در مکان حضور داشته باشید. قاعده این است که شما باید ده یا پانزده دقیقه زودتر از وقت مقرر شده در آن مکان حضور داشته باشید هرچند ممکن است گاهی برای رویداد های اجتماعی مثلا ملاقات و جلسات تجاری زودتر رسیدن نشانه بی ادبی باشد.

آداب تجارت

- نگاه و تماس چشمی می تواند بسیار گیرا و موثر باشد، همیشه در صحبت های گروهی به تمامی افراد حاضر نگاه کنید و چشم خود را از یک شخص به شخص دیگر حرکت دهید. این امر باعث می شود که مخاطبان حرف های شما را جدی بگیرند و به گفتار شما توجه کنند.

- درکلان شهرها  برای بیزینس و تجارت در شرکت ها مخصوصا توجه به نوع پوشش ضروری است. کت و شلوار طوسی، آبی و مشکی همیشه برای جلسات رسمی مناسب خواهند بود. در هوای گرم شلوارجین می تواند مناسب باشد.

- معمولا صحبت های کاری در هنگام خوردن غذا صورت نمی گیرد، وقت ناهار وقت استراحت و آشنایی با اندکی صحبت با  سایر همکاران است.

براي دريافت اخبار جديد با وبلاگ ليمو سبز همراه باشيد.

 

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.