خرافات یا واقعیت؟

0
دسته بندی : اجتماعی
پنجشنبه ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 613 بار

آیا به این قضیه عقیده دارید که با انجام برخی کارها خوش شانس تر خواهید شد؟ آیا از انجام کارهایی که باوردارید باعث بدشانسی می شود اجتناب می کنید؟

خرافات یا واقعیت؟

خرافات یک واژه عربی بوده و ریشه آن خرافه است که به هر نوع باور عجیب برای عامه مردم گفته می شود. معمولا خرافات ریشه در باطن انسان ها دارد اما نمی توان هیچ تعریف خاصی از آن ارائه داد که برای همه یکی باشد.

خرافات بخش بزرگی از فرهنگ جوامع انسانی را تشکیل می دهد. رفتارهایی که هیچ دلیلی برای انجام آن در دست نداریم و غالبا در فرهنگ‌های مختلف به عنوان آداب و رسوم اجتماعی بدیهی و بدون نیاز به دلیل در نظر گرفته می‌شوند.

البته خرافات همیشه جنبه منفی ندارد و گاهی نیز خبر از یک اتفاق خوب می دهد.

مردم ممکن است نسبت به برخی چیزها مثل عدد سیزده ، راه رفتن زیر نردبان یا بازکردن چتر در خانه را بد بدانند.

خرافات یا واقعیت؟

گاهی این باورها بالعکس بوده و در مواجه با برخی قضایا به تخته چوب برای خوش شانسی بکوبند و البته فرد بدون این که بداند بطور خودکار این کاررا انجام می دهد و گویا این عقاید به نوعی عادت تبدیل شده است و مرتبا در زندگی روزمره تکرار می شود.

به اعتقاد برخی در قرن بیست و یکم ما نباید به اندازه مردمی که در گذشته زندگی می کرده اند، خرافاتی باشیم.

اما براساس مطالعات و بررسی های جامعه شناختی این میزان بدلیل این که اعتقاد به خرافات از ویژگی های انسان است کمتر نشده است و فقط اشکال آن در طول زمان تغییرپیدا کرده است.

حقیقت این است که ما هنوز در عصر کامپیوتر به این خرافات اعتقاد داریم و این بسیار شگفت آور است و این نشان میدهد که ما هنوز بخشی از طبیعت مرموز درونی خود را داریم و آن را ازدست نداده ایم.

براي دريافت اخبار جديد با وبلاگ ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.