cassie ربات پستچی شتر مرغ نما

0
دسته بندی : تکنولوژی
سه شنبه ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : 6036 بار

در آینده این نزدیک به جای این که در انتظار مرد پستچی باشیم و با خودکار بیکش دفترچه اش را امضا کنیم باید نتظر ربات پستچی باشیم و مجبور به امضای رسیدی هستیم که ربات در اختیار ما می گذارد.

ربات

به زودی شرکت های خدماتی و پستی نیز از ربات های هوشمند و دو پا استفاده می کنند. البته این خبر را یکی از استاد یاران بخش رباتیک دانشگاه ایالتی اورگن نیز گفته است و در همین جهت همراه بت گروهش رباتی ساخته اند که الهامش را از شتر مرغ گرفته اند البته شباهت چندانی به شتر مرغ ندارد ولی چون برای ساخت پاهای قدرتمند آن روی پاهای پرندگان مطالعاتی انجام داده اند پاهای این ربات شبیه پاهای شتر مرغ است و نام آن را Cassie است.

البته هم اکنون این ربات به منظور رساندن نامه ها طراحی و ساخته نشده است و در واقع طرحی است برای شرکت های رباتیک و موسسات تحقیقاتی است که می توانن از آن به عنوان الگویی برای ساخت ربات های نامه رسان استفاده کنند همان گونه که ربات cassie را از روی ربات ATRIAS ساختند با این تفاوت که نقض های موتوری که داشت رفع شد و وزنش نصف شد.

ربات

تا به حال بیشتر تمرکزها روی راه رفتن Cassie بوده است زیرا ربات هایی که توانایی راه رفتن داشتند در مواقع مشکل به زمین می خوردند ولی برای این ربات قصد دارند با طراحی راه رفتن همانند انسان این مشکل را حل کنند.

برای این ربات پاها بخش ابتدایی آن است و با تکمیل شدن این بخش تنه و دست نیز برای آن طراحی می شود تا همخوانی بیشتری با دنیای انسان ها داشته باشد و از آن در مامورییت های تحقیقاتی و نجاتی استفاده شود و حتی برای آن اندام هایی نیز طراحی شود.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.