سامسونگ پس از رسوایی بزرگش، چه تصمیمی میگیرد

0
دسته بندی : حوادث
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۱/۱۳ ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : 1488 بار

چندی پیش، مدیر سامسونگ یعنی آقای لی جائه یانگ، به جرم پرداخت رشوه به آقای پارک گئون های، رئیس جمهور برکنار شده ی کره ی جنوبی بازداشت شد و حال باید ببینیم که این کمپانی برای شفاف سازی و اعتبار از دست رفته خود چه اقدامی میکند که در ادامه مطلب به آن میپردازیم.

پس از بازداشت مدیر این کمپانی، حال سامسونگ به مردم وعده داده تا نظارت های دقیق تری به پرداخت های انجام شده به سایر نهادهای مربوطه داشته باشد.در پی جریان این افشا مدیر این کمپانی متهم شده که چیزی بیش از 38 میلیون دلار به نهادها و سازمان هایی که از رئیس جمهور پشتیبانی میکرده اند، پرداخت نموده تا در ازای این کمک مالی، یکسری امتیازات از رئیس جمهور دریافت کند.

سامسونگ نیز پس از افشای این رشوه خواری، پرداخت هرگونه کمک مالی و مبلغی خارج از قوانین را با صراحت کامل تکذیب کرده است. سامسونگ در روز جمعه با انتشار یک بیانیه اعلام نموده است که پرداخت هرگونه مبلغی که وجه آن بیشتر از یک تریلیون یوان و یا 882,050 میلیون دلار باشد، باید به تایید اعضای هیئت مدیره ی این کمپانی برسد. سامسونگ همچنین افزود که این نوع نقل و انتقالات مالی به صورت عمومی نیز اعلام خواهد شد. تا پیش از این ماجرا سامسونگ تنها پرداخت هایی را به تایید هیئت مدیره میرساند که مبالغ آن بیش از نیم درصد از ارزش کلی سهامداران باشد. همچنین این را باید اضافه نمود که دو تن از مقامات بلند پایه این کمپانی نیز در رابطه با دست داشتن در این افشای بزرگ نیز استعفای خود را اعلام نموده اند. اما سامسونگ همچنان در رابطه با ماجرای این استعفاها واکنشی از خود نشان نداده.

حال باید دید که سامسونگ با این اعتبار از دست رفته و نا امیدی بسیاری از مسولین و مردم نسبت به این شرکت، چه چاره ای قرار است برای خود پیدا کند.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.