مرگ تدریجی گوشی های سونی

0
دسته بندی : موبایل
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ۱۲:۰۰
تعداد بازدید : 9792 بار

گوشی های سونی طبق آمارهای منتشر شده محبوبیت خود را به صورت تدریجی در بین کاربران از دست داده اند و دچار سیر فروش نزولی شده اند.

شرکت سونی Sony از جمله کمپانی های به نام و قدیمی ژاپنی می باشد که از شهرت بسیار خوبی نیز بهره می برد اما طی سال های اخیر نتوانسته در بازار رقابت گوشی های هوشمند خوش بدرخشد. سونی طبق گزارش مالی سال ۲۰۱۶ خود توانسته از بخش فروش گوشی های هوشمند تنها درآمدی به میزان۷۵۹.۱ میلیون ین (معادل ۶.۸ میلیارد دلار) داشته باشد. این در حالیست که این کمپانی در بخش تفریح و سرگرمی و همچنین تولید قطعات نیمه‌ رسانای سونی توانسته‌ سود خوبی داشته باشد. 

علت اصلی این افت برای کمپانی قدیمی همچون sony کوچک‌ تر شدن واحدهای فروش در مناطقی بوده است که دارای سود دهی کمی بوده اند و این روند بر میزان فروش تلفن‌های هوشمند سونی تأثیر بسیار بدی گذاشته است، در واقع سونی خواسته است تنها در مناطقی فعالیت کند که تجارت گوشی هوشمند با سود همراه باشد. گوشی های هوشمند کمپانی سونی در اروپا، خاورمیانه و آمریکای لاتین دچار افت فروش بسیار شدیدی شده اند، همان طور که در کشور ما نیز به وضوح می توان این موضوع را دید. 

پس از اینکه بخش موبایل سونی در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶ با ضرر ۶۱.۴ میلیارد ین مواجه شد، میزان درآمد این بخش تنها ۱۰.۲ میلیارد ین (۹۱ میلیون دلار) اعلام شد. این کمپانی در سه ماه نخست سال 2017 توانسته تنها ۲.۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که در مقایسه با دیگر رقبا از جمله گلکسی اس 8 ساخت کمپانی سامسونگ رقم بسیار ناچیزی می باشد. 

باید گفت بخش مربوط به تولید گوشی های هوشمند کمپانی سونی دچار مرگ تدریجی شده و در صورت عدم رفع مشکلات عدیده آن بزودی باید منتظر شنیدن اخبار ناگواری برای آن باشیم. 

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.