آیفون اعتیادآور است!

0
دسته بندی : موبایل
سه شنبه ۱۳۹۶/۱۱/۰۳ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 693 بار

پیشرفت تکنولوژی امروزه به جایی رسیده است که هم اکنون همه ما در طول روز سروکارمان با دیوایس های مختلفی مثل گوشی های هوشمند و یا تبلت است.

آیفون اعتیادآور است!

باید این را بدانید که طی تحقیقات محققین دریافته اند که گوشی های هوشمند و امثال این دیوایس ها اعتباد خاص خودشان را به دنبال دارند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مجبور باشید چند ساعتی را بدون این دستگاه ها سر کنید. چه احساسی بهتان دست داده است؟ چیزی که پیش از پیش مردم را نگران کرده اعتیاد کودکان نسبت به گوشی های هوشمند است که میتواند در آینده خطر جدی را به دنبال داشته باشد.

تونی فادل، مدیر اجرایی سابق اپل که در ساخت و تولید محصولات اپل همانند آی پاد و همچنین آیفون کمک شایانی به این کمپانی کرده است هم اکنون مدافع برجسته ای در زمینه شناسایی اعتیاد به فناوری و اجرای کنتترل های دیجیتال شده است. او در این مورد میگوید: ما باید در مورد این پیامدهای ناخواسته اطلاعات کسب کنیم و راه های مقابله با آن را پیدا کنیم. با اینکار میتوانیم شیوه ی جدیدی برای ادغام تکنولوژی با زندگی روزمره مان پیدا کنیم.

گفتنیست، فادل در واقع به علاوه اینکه در کمپانی اپل مسئولیت طرح های اجرایی اپل را بر عهده داشته است، بنیان گذار کمپانی Nest بوده است که این کمپانی در سال 2014 توسط کمپانی گوگل به مبلغ 3.2 میلیارد دلار خریده شد. فادل در سال 2016 این کمپانی را برای همیشه ترک کرد.

آیفون اعتیادآور است!

فادل در رابطه با اعتباد به تکنولوژی افزود: سیاستمداران کشورهایی همانند ایالات متحده، همواره بر یکسری از مصارف جامعه شان مانند غذا و الکل نظارت دارند و آموزش هایی نیز برای بالا بردن اطلاعات جامعه خود در این زمینه دارند. اما متاسفانه اقدامات مشابه ای برای استفاده صحیح و کنترل تکنولوژِ در دسترس نیست، برای مثال اطلاعاتی مانند استفاده نرمال از آیفون در طول روز موجود نیست و همین مسئله موجب افسار گسیختگی تکنولوژی شده است که میتواند در آینده عواقب بدی را برای جامعه جهانی به دنبال داشته باشد.

در رابطه با همین مسئله وی پیشنهاد داده است که کمپانی هایی که در این زمینه فعالیت میکنند باید محصولات خود را به گونه ای طراحی کنند که کاربران بتوانند مقدار استفاده از این دستگاه ها را رعایت کرده و اهداف خود را در رابطه با استفاده از این محصولات تعیین کنند.

در حال حاضر یکی از خطرات جدی که ممکن است نسل آینده انسان ها را تهدید کند، اعتیاد کودکان به گوشی های هوشمند از زمان کودکی است.

نظر شما در رابطه با این مسئله چیست؟

براي دريافت اخبار جديد با وبلاگ ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.