افزایش آمار کاربران گوگل کروم و دلایل محبوبیت آن

0
دسته بندی : تکنولوژی
شنبه ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : 6194 بار

مرورگر گوگل کروم Google Chrome در بین انواع مرورگرهای مختلف توانسته رضایت کاربران زیادی را برای استفاده از خود ترغیب کرده به نحوی که آمار کاربران این مرورگر محبوب گوگل در طی دو سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

براساس گزارش Net Applications طی تحقیقاتی که در سال 2015 میلادی در بین کاربران اینترنت انجام گرفت حدود ۶۹ درصد از کاربران پلتفرم مک شرکت اپل از سافاری برای وبگردی های خود استفاده میکردند اما آمار جدید حاکی از تغییرات بسیاری در این آمار بوده و این رقم به ۵۶ درصد کاهش یافته است. از مارس 2015 تا فوریه 2017 میلادی آمار کاربران مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و مایکروسافت با کاهش چشمگیری روبه رو شده است به طوری که در مجموع این آمار از دو سال پیش تا کنون شاهد کاهش 35 درصدی بوده است. این در حالیست که وبگردان برای گشت زنی در فضای مجازی، مرورگر گوگل کروم google chrome را برای خود انتخاب کرده اند. مرورگر موزیلا( فایر فاکس) نیز با کاهش 0.2 درصدی رو به رو بوده است. 

یکی از دلایل مهم در برتری مرورگر گوگل کروم امنیت بسیار زیاد آن می باشد محققان دریافتند گوگل کروم جدیدترین و موثرترین قابلیت‌های امنیتی را در اختیار دارد که این قابلیت‌ها سبب می‌شود کاربرها از کدها و اسکریپت‌ های مخرب که در صفحه‌های وب قرار داده شده‌اند یا به‌طور خودکار دانلود و به‌عنوان بخشی از سایتی که درحال دیدن آن هستند اجرا می‌شوند، محافظت شوند، از جمله موارد دیگر این محبوبیت می توان به همگام‌سازی آسان داده‌های کاربران اشاره کرد. Sandboxing یا روشی که در آن، مرورگر دسترسی به منابع و داده‌های سیستم را خارج از محدوده کاری خود مرورگر محدود می‌کند، یکی از مواردی است که تفاوت زیادی میان رقبا ایجاد می‌کند. امنیت افزونه‌ها یکی دیگر از حوزه‌هایی است که کروم توانست به‌وسیله آن، برنده این رقابت شود.

با توجه به آمار بدست آمده در حال حاضر مرورگر گوگل کروم Google Chrome به بزرگترین مرورگر مورد استفاده کاربران در دنیا بدل شده که فارغ از نوع سیستم عامل خود از آن استفاده می کنند.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

 

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.