استحمام کردن باعث ایجاد افکار ناب می شود

3
دسته بندی : علمی
جمعه ۱۳۹۶/۰۳/۰۵ ۲۳:۵۰
تعداد بازدید : 2859 بار

همه ما در حمام و موقع استحمام حس بسیاری خوبی داریم، چرا که علاوه بر تمیزی بدنمان مدتی با خود تنها هستیم و میتوانیم به اتفاقات زندگیمان فکر کنیم، بسیاری از افراد در حمام و موقع استحمام افکار و ایده های بزرگی به ذهنشان میرسد و ممکن است شما نیز از این دسته باشید. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا این اتفاق می افتد؟

تحقیقات دانشمندان ثابت نموده است که استحمام با آب سرد یا گرم میتواند بدن را در حالت ریلکس قرار داده و آسودگی و آرامش را برای فرد به دنبال داشته باشد، اما جدا از بحث فواید حمام برای بدن، چرا در هنگام دوش گرفتان افکار خوبی به مغزمان خطور میکند؟ آیا این تاثیر آب بر روی بدن میباشد یا به مسائلی که مغز با آنان درگیر است بر میگردد.

جالب است بدانید که اگر دوست دارید ایده های نابی را در ذهن بپرورانید، باید بدانید که تحقیقات ثابت نموده که حواس پرتی برای رسیدن ایده های خلاقانه به مغز مفید است. این را همواره در نظر داشته باشید که مغز انسان هنگامی که بر روی یک واحد خاص تمرکز گیرد، دیگر نمیتواند از ایده های خلاقانه بهره ببرد. چرا که این امر موجب میشود تا ذهن محدود شود.

هنگامی که در حمام مشغول شست‌ و شوی بدن خود هستید، بخش ناخودآگاه مغز شما دستور شستن بدن را داده و اعضای بدن هم اطاعت می کنند؛ در این زمان، بخش دیگر مغز آزاد است و به همین خاطر می تواند به موضوعاتی بیندیشد که در حالت عادی فرصتی برای پرداختن به آن ها ندارد یا بر اساس مشغله های روزانه، محکوم به نادیده گرفتنشان است.

باید بدانید که دلیل بروز خلاقیت در زیر دوش در حمام این است که انسان در این موقعیت، کاملاً آرام و تنها است. تنها بودن زیر دوش حسی از راحتی و کنده شدن از تمامی استرس های زندگی را به فرد منتقل می کند و او این اطمینان را دارد که با خود و افکارش در این محل تنهاست، به طور همزمان هم جریان آب گرم روی جسم به از بین رفتن خستگی ها و به دنبال آن آسودگی ذهنی منجر می شود.

خوب است ایده هایی که همواره به ذهنتان میرسد را یادداشت نمایید تا بتوانید در اسرع وقت به آنان بپردازید.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.