هوش مصنوعی مرگ انسان ها را پیش بینی می کند

0
دسته بندی : پزشکی
جمعه ۱۳۹۶/۰۳/۱۹ ۲۳:۰۰
تعداد بازدید : 3382 بار

هوش مصنوعی تا این جای کار هم کمک های زیادی به عرصه تکنولوژی کرده است، اما این بار قرار است پا را فراتر گذاشته و مرگ انسان ها را تخمین بزند!

به تازگی دانشمندان دانشگاه ادلاید توانسته اند سیستمی بر پایه هوش مصنوعی بسازند که هدف این سیستم تخمین زنده ماندن یا مرگ بیماران است و آن را پیش بینی می کند. همانطور که میدانید، آینده بیمار در دستان پزشک معالج اوست و این سیستم میتواند کمک شایانی به پزشک ها در معالجه بیماران کند.

طرز کار هوش مصنوعی این سیستم به گونه ای است که میتواند با استفاده از داده های دریافتی و همچنین الگوهای تشخیصی پیامدهای پزشکی را پیش بینی کند و قدرت دقت این سیستم به اندازه ای بالاست که پزشکان قادر به تشخیص بیماری ها با این دقت نخواهند بود. گفتنی است برای این منظور، سیستم طوری آموزش دیده تا بیش از 16000 تصویر را مورد آنالیز قرار داده و در آنها علائم و نشانه هایی از بیماری را جستجو کند. شاید لازم به اشاره نباشد اما مسلماً هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا فرآیند تشخیصی را به سرعت به سرانجام رساند؛ مسئله ای که ممکن است برای یک پزشک متخصص مدت زمان بیشتری به طول انجامد و نیاز به انجام آزمایشات گوناگون داشته باشد.

جالب است بدانید که هدف سازندگان این سیستم تنها ساخت یک هوش مصنوعی برای تشخیص مرگ و میر یا زنده ماندن بیماران نیست، بلکه هدف این تیم تحقیقاتی این است که الگوریتم های پایه و اساسی را برای تعیین وضعیت کلی سلامتی افراد توسعه دهند و از این رو برای ارتقای سیستم های تشخیصی آینده خود از اسکن های بیشتری بهره ببرند.

در آخر جالب است بدانید که این هوش مصنوعی تا کنون موفق شده است که با استفاده از الگوریتم های یادگیری موجود و با سی تی اسکن 48 بیمار، مرگ آنها را در 5 سال آینده با دقت 69 درصد تخمین بزند و این به خودی خود یک شگفتی در دنیای پزشکی محسوب میشود.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.