روشهای نگهداری از جوجه رنگی

0
دسته بندی : اجتماعی
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ ۱۵:۳۰
تعداد بازدید : 23144 بار

همه ما در کودکی از داشتن جوجه رنگی ذوق می کردیم و دوست داشتیم آن ها همیشه سالم بمانند و رشد کنند و از تلف شدن تدریجی یا ناگهانی آن ها غصه می خوردیم.

روشهای نگهداری از جوجه های رنگی

بهتر است درخرید و نگهداری از جوجه های رنگی به نکاتی توجه کنیم تا طول عمر آن ها را طولانی تر کرده و از بازی با آن ها لذت ببریم.

نکاتی هنگام خرید جوجه رنگی

ابتدا وقتی تعداد زیادی از آن ها را که داخل جعبه با رنگ های مختلف هستند می بینیم ذوق می کنیم چه برسد به این که جیک جیک هم بکنند.

همین اولین نکته مهم این است جوجه هایی را انتخاب کنید که جیک جیک می کنند و آن هایی که گوشه گیرند و صدایی ندارند را انتخاب نکنید جیک جیک کردن یکی از نشانه های سلامتی آن ها می باشد.

سلامت جوجه رنگی

قدم بعدی این است که ظاهر جوجه را بررسی کنید پرهای روی بدنش حالت طبیعی داشته باشد و مثلا قسمتی از آن نریخته باشد که خالی دیده شود.

بال های کوچکشان را به آرامی باز کنید و به شکل پاهایشان دقت کنید که طبیعی باشد و جای زخم و خون مردگی روی بدنشان نباشد. چشم های آن ها را هم ببینید .

روش نگهداری از جوجه رنگی

بعد از خرید آن ها را در جعبه یا کارتون با اندازه ی متناسب نگهداری کنید و مراقبت کنید که نمناک نشود و اگر چنین شد کارتون را تعویض کنید. یک  ظرف کوچک کنار جعبه قراردهید و آن را از آب تمیز نیمه پر کنید.

یک لامپ کوچک برای ایجاد روشنایی داخل جعبه تعبیه کنید. این لامپ کوچک گرمای لازم برای نگهداری آن ها مشابه گرمای بدن مادرشان را ایجاد می کند.

آن ها بیشتر وقت خود را می خوابند و این جای نگرانی ندارد و هنگام گرسنگی و تشنگی بیدار می شوند.

غذای جوجه رنگی

علاوه بر ظرف آب ، ظرف غذا هم باید داشته باشند و غذایشان باید خیلی خوب ریز شده باشد. غذاهای خوب برای آن ها عبارت است از: بلغور گندم و جو، استخوان های نازک آبگوشت که بعد از خشک شدن به حالت پودری درآمده باشند و زرده تخم مرغ آب پز، گاهی یک الی دو قطره مولتی ویتامین نوزادان را درون ظرف آب آن ها بچکانید.

بعد از مدتی که احساس کردید دیگر به گرمای لامپ احتیاجی ندارند و از آن دوری می کنند آن ها را از جعبه خارج کرده که زمان گردش است.

سنگ ریزه ها را از کنارشان بردارید تا نخورند.

محیط ها خوب برای گردش باغچه و زمین های چمنی می باشد. باقی مانده سفره را برای آن ها بریزید.

روشهای نگهداری از جوجه های رنگی

نکته آخر: مراقب گربه ها باشید.laughing

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

 

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.