چگونه یک مصاحبه موفق داشته باشیم؟

0
دسته بندی : اجتماعی
جمعه ۱۳۹۶/۱۰/۱۵ ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : 781 بار

برای استخدام و یا شروع یک کار جدید، داشتن یک مصاحبه خوب میتواند شانس شما را در یک مصاحبه شغلی بالا ببرد.

چگونه یک مصاحبه موفق داشته باشیم؟

در هنگام مصاحبه باید به یکسری از نکات کوچک و صد البته تاثیرگذار توجه داشته باشیم، چرا که رعایت نکردن همین نکات کوچک میتواند شما را نالایق و یا حتی دروغگو نشان دهد که در ادامه به آن میپردازیم.

یکسری از افراد برای به دست آوردن یک شغل جدید به فکر دروغگویی می افتند که این امری بسیار ناشایست است و میتواند شما را از فرصت داشتن یک کار خوب باز دارد. حتی اگر بتوانید به خوبی حرفی که صحت ندارد را بیان کنید باید این خطر را بپذیرید که ممکن است در آینده ای نچندان دور دروغتان برملا شود و به دردسر بیوفتید.

یکی از نکاتی که باید به ان توجه داشته باشید به کار بردن عبارت های منفی در مصاحبه تان است، برای مثال (کی از کار اخراج میشوم؟) به کار بردن این جمله آن هم در همان ابتدای کار میتواند تاثیر ناخوشایندی را بر روی شانس شغلی شما بگذارد. سعی کنید به هیچ عنوان از جملاتی که دارای بار منفی هستند استفاده نکنید.

چگونه یک مصاحبه موفق داشته باشیم؟

بسیاری از افراد در پاسخ به جمله هایی که در مصاحبه استفاده میشود از عبارات مصنوعی استفاده میکنند، برای مثال (تنها نقطه ضعف من سخت کار کردن است) یا (من هیچ نقطه ضعفی ندارم) شاید به نظر شما این عبارات جالب باشد اما در یک مصاحبه شغلی به کار بردن ابن جمله ها امری مضحک است.

یکی دیگر از عبارات منفی صحبت کردن در رابطه با بررسی جزئیات شما توسط مدیرتان است، برای مثال (آیا گذشته و سوابق کارمندان خود را بررسی میکنید؟) به کار بردن این جمله نه تنها فرد مصاحبه گر را به شما مشکوک میکند بلکه با گفتن این جمله تاثیر بدی بر روی تصویر ذهنی فرد مصاحبه گر گذاشته اید.

از خود یک قهرمان نسازید، صادق بودن با فرد مصاحبه گر امری مهم است سعی کنید خودتان باشید و فکر این که طرف شما از به کار بردن این جملات خوشش می آید را از ذهنتان دور کنید.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.