چرا برخی به خوردن فلفل تند اعتیاد دارند؟

0
دسته بندی : فرهنگی و هنری
دوشنبه ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 1585 بار

افراد چشم های خود را با آب لیمو شست و شو نمی دهند یا چای داغ جوشان را بر روی خود نمی ریزند پس چگونه می شود که آن ها می توانند سوزش ناشی از فلفل را در دهان خود تحمل کنند؟

]چرا برخی به خوردن فلفل تند اعتیاد دارند؟

فلفل انواع مختلفی دارد بعضی از آن ها تند بوده وو  ببعضی دیگر شیرین هستند فلفل دلمه ای، فلفل چیلی، فلفل سبز و... از جمله انواع فلفل هستند.

چیلی ها از آن دسته مواد غذایی هایی هستند که به سادگی نمی توان از خوردن آن ها لذت برد، البته این فقط بدلیل طعم خاص آن ها نمی باشد. افراد زیادی در ابتدا تلخی طعم قهوه را دوست ندارند اما به زودی به آن عادت می کنند. قهوه  حاوی کافئین است که می تواند اعتیاد آور باشد و همین ویژگی بیان می کند که چرا بین مردم محبوبیت دارد.

]چرا برخی به خوردن فلفل تند اعتیاد دارند؟

کپسای سین (الکالوئیدی به فرمول C18H27NO3 که از کپسیم بدست می آید) ماده ای که باعث می شود فلفل ها داغ و آتشی شوند، به نظر نمی رسد که هیچ ویژگی اعتیاد آوری در خود داشته باشند و نیز فواید بسیار کمی دارند از جمله فواید آن می توان به کاهش بروز زخم معده اشاره کرد و نیز بالا رفتن جریان خون در قسمت مخاطی معده نیز از دیگر فواید آن است که موجب مصونیت معده از اسیدهایش می شود. جالب است بدانید فلفل بعنوان خوراکی ضد سرطان در دنیا شناخته شده است. با این وجود درفرهنگ های مختلف غذایی سراسر دنیا حضور پررنگ دارند و در آشپزی و پخت و پز بسیار بکار می روند.

فلفل به عنوان یک طعم دهنده اصلی در اکثر غذاها استفاده می شود وو در کحشورهایی نظیر مکزیک و هند در بین مردم جایگاه بسیار ویژه ای دارد. اما باید در نظر داشت افراط در خوردن هر ماده غذایی می تواند آن را تبدیل به یک ماده سمی کند.

براي دريافت اخبار جديد با وبلاگ ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.