انواع پاک کن

0
دسته بندی : فرهنگی و هنری
سه شنبه ۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 2349 بار

آیا از انواع و اقسام پاک کن های موجود در بازار خبر دارید؟ آیا می دانید هرکدام از انواع آن ها چه ویژگی ها و کاربردهایی دارند؟

انواع پاک کن ها

1. پاک کن های لاستیکی Rubber Erasers:

این نوع پاک کن ها اغلب در قسمت انتهایی مداد ها وجود دارند.این نوع پاک کن ها در بین دیگر انواع آن ها رایج تر می باشند.

پاک کننده های لاستیکی به طور کلی صورتی رنگ هستند، اگرچه آنها را در انواع رنگ های مختلف مشاهده کرده اید.

پاک کننده های لاستیکی برای پاک کردن مداد (گرافیت) بر روی کاغذ مناسب هستند. این پاک کن ها با ریزش خود باعث می شوند که رنگدانه را از سطح برداشته شود.پاک کننده های لاستیکی کاغذ را پاره نمی کنند، مگر اینکه از آنها با شدت استفاده شود.

2. پاک کن های صمغی یا آدامسی Gum Erasers:

پاک کننده های صمغی گاهی اوقات به عنوان پاک کننده های صمغی هنری نامیده می شوند .این پاک کن ها نیز از لاستیک ساخته شده اند، اما نسخه نرمتری از پاک کننده های لاستیکی هستند.

این نوع پاک کن بسیار نرم است به طوری که درحین پاک کردن نمایل به ازهم گسیخنگی دارند. اگر حفظ کیفیت کاغذ از نگرانی های شما باشد این پاک کن بهترین گزینه است چرا که هیچ گاه حتی وقتی که با شدت از آن استفاده می کنید، کاغذ شما را پاره نمی کند.

پاک کن های صمغی برای پاک کردن گرافیت روی کاغذ بهترین اند. این پاک کن ها معمولا قهوه ای هستند و برخی حتی نیمه شفاف می باشند.یک جنبه منفی از پاک کن های آدامسی این است که آنها عمر طولانی ندارند واین بدلیل این است که براحتی از هم گسسته می شود.

انواع پاک کن ها

3. پاک کن های خمیری Kneaded Erasers:

پاک کن های خمیری بسیار نرم و قابل انعطاف هستند که شکل گرفته و مجسمه می شوند. به خاطر این ویژگی، نسل منحصر به فرد پاک کنن ها هستند.

آنها با از بین بردن رنگدانه های سطحی کار می کنند. از این رو، پاک کن های خمیری به سطح آسیب نمی رسانند. از آنجایی که آنها به راحتی شکل می گیرند، به ویژه هنرمندان آن ها را دوست دارند پاک کن های خمیری هنگامی که پاک می کنند کثیف می شوند، اما می توان آنها را با دست پاک کرد، آنها حتی قابل شستن اند.

رنگ استاندارد برای پاک کن های خمیری خاکستری است، گرچه آنها را در انواع رنگ ها دیده اید. پاک کن های خمیری بیشتر برای گرافیت و زغال چوب استفاده می شود. پاک کن های خمیری بهترین انتخاب برای زغال چوب هستند.

4. پاک کن های پلیمری Vinyl Erasers:

پاک کن های  پلیمری از وینیل نرم ساخته شده و گاهی اوقات به عنوان پاک کننده های پلاستیکی نامیده می شود. این پاک کن ها سخت ترین نوع پاک کن ها هستند.

اگر به درستی استفاده نشوند، می توانند به راحتی کاغذ را پاره کنند. پاک کن های وینیل می تواند تقریبا هر چیزی از جمله جوهر را پاک کند. پاک کننده های وینیل معمولا سفید هستند و به شکل های مختلف  درمی آیند.

بسیاری از طراحان پاک کن وینیل را ترجیح می دهند، زیرا توانایی پاک کردن بالایی دارند.

براي دريافت اخبار جديد با وبلاگ ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.