مضرات نور آفتاب برای خودروی شما

0
دسته بندی : علمی
یکشنبه ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : 3270 بار

برای خیلی از خودروسوارن سوال است که آیا ممکن است نور آفتاب به ماشین من صدمه بزند؟ در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

باید گفت که بله نور خورشید می تواند به داخل و خارج اتومبیل شما صدمه برساند،نور خورشید برای لوازم داخل ماشین مضر است و گاهی اوقات تعمیر این لوازم می تواند هزینه های نسبتا سنگینی را روی دست شما بگذارد. علی الخصوص داشبورد ماشین که بیشتر در معرض نور و حرارت آفتاب است ممکن است در زمانی کوتاه رنگش را از دست بدهد، همچنین موادی که برای ساخت خودروی شما به کار میرود نیز ممکن است در اثر حرارت ترک خورده و داشبورد ماشین زیباییش را از دست بدهد. مشکلات دیگری نیز ممکن است برای صندلی ها و تودوزی ماشین بوجود آید، صندلی های چرم اگر به صورت مداوم در معرض نور آفتاب باشند بسیار زود کهنه خواهند شد و همچنین این رنگ پریدگی در صندلی هایی با رنگ مشکی بسیار بیشتر به چشم میخورد.بسیاری از خودروسازان هم اکنون از چرم های مقاومی برای ساخت خودرو های خود استفاده می کنند اما این چرم ها نیز اگر بیش از حد در معرض آفتاب باشند رنگ خود را از دست میدهند.

نور آفتاب همچنین برای رنگ بیرونی خودرو و بدنه اتومبیل مضر است، رنگ هایی تیره نیز حساسیت بیشتری به نور دارند اما در هر صورت، هر نوع رنگی از خودرو ممکن است در اثر تابش مدام نور آفتاب صدمه ببیند. قطعات بیرونی خودرو که شامل سپر،گلگیر،باربند و پوشش آیینه ها نیز میباشد ممکن است در اثر بی توجهی خراب شود.

همیشه سعی کنید تا جای ممکن ماشین خود را در سایه پارک کنید تا آسیبی به خودروتان نرسد، اگر مجبورید ماشینتان را در زیر نور افتاب پارک کنید، بهتر است شیشه جلوی خودرو را بپوشانید تا اسیبی به داخل خودروی شما مخصوصا داشبورد وارد شود. صندلی ها را نیز میتوانید با کاور مخصوص بپوشانید اگر برای حفاظت خودرو از چادر استفاده میکنید، بهتر است از چادرهای دو لایه که لایه میانی آن پنبه است استفاده کنید، چادرهای نامرغوبی در بازار وجود دارند که باعث خط افتادن روی بدنه خودرو میشوند. با رعایت این موارد می توانید از خودروی خود به خوبی محافظت کنید.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.