عادت های غلط که به اتومبیلتان آسیب می رساند

5
دسته بندی : تکنولوژی
چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۱/۰۹ ۱۹:۵۵
تعداد بازدید : 2860 بار

بسیاری از رانندگان، چه حرفه ای و چه غیر حرفه ای هنگام رانندگی ممکن است عادت های بدی داشته باشند که به خودروشان آسیب برساند در این مطلب قصد داریم تا این عادت ها را برای شما آشکار کنیم.

وسیله نقلیه همیشه یکی از وسایلی است که کاربران آن برای حفظ و نگهداری آن وسواس زیادی به خرج میدهند اما یکسری عادت های غلط باعث میشود تا خودروشان آسیب ببیند.یکی از این عادت های بد استفاده نادرست از ترمز دستی است. هنگامی که خودوتان را در یک سطح شیب دار پارک میکنید سعی کنید حتما از ترمز دستی استفاده کنید حتی اگر ماشین شما دارای گیر بکس اتوماتیک باشد، چرا که اگر این کار را انجام ندهید باعث می شود تا فشار زیادی بر گیربکس اتوموبیل وارد شود.

یکی دیگر از عادت های نادرست رانندگان تغییر دنده عقب به دنده جلو است، خیلی از رانندگان اتوموبیل زمانی که هنوز خودروشان به صورت کامل متوقف نشده اقدام به تغییر دنده جلو به عقب یا برعکس میکنند که این عمل، باعث می شود که شما گیر بکس را اجبار به کاری میکنید که برای اینجام آن طراحی نشده و این عمل می تواند به میل کاردان وسیستم تعلیق خودرو آسیب جدی برساند.

اگر دقت کرده باشیدخیلی رااندگان از روی عادت اقدام به کلاج گیری میکنند، حتی زمانی که لازم نیست و آنرا بی مورد درگیر می کنند، این کار می تواند به سیستم هیدرولیک آسیب برساند، دقیقا جاای که چدنی دیسک و فلایویل قرار دارد و باعث میشود که چدنی دیسک بر روی فلایویل خراش ایجاد کند و باعث آسیب رساندن به سیستم کلاج میشود.

یکی دیگر علت های این آسیب ها، بنزین کم در باک خودرو شما است، اگر شما به هر دلیلی مقدار بنزین در مخزن خودرتان کم باشد و به مدت طولانی رانندگی کنید، باعث میشود تا به خودروتان آسیب برسد، زیرا این کار به خودروی شما فشار آورده تا بنزین کم در مخزن را استفاده کند، دقیقا جایی که رسوبات بنزین به مرور زمان در آن جا رخنه می کند و باعث میشود تا این رسوبات فیلتر بنزین را مسدود کرده یا این رسوبات از فیلتر رد شده و وارد موتور خودروی شما شود.

یک باور غلطی که بسیاری از رانندگان دارند این است که در فصل سرما وقتی خودروی خود را روشن میکندد با بالا بردن دور موتور خودرو می توانند بدون اسیب رساندن به موتور خودرو، آنرا گرم کنند در صورتی که این کار باعث تغییر ناگهانی دمای موتور شده وآسیب جدی به موتور خودرو وارد می کنداين كار به دليل اينكه روغن هنوز در موتور به خوبى و كامل به چرخش در نيامده است، باعث مى شود به موتور فشار بيايد.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.