مضرات پنیر

0
دسته بندی : پزشکی
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : 3446 بار

خوردن پنیر می‌تواند باعث تحریک و تشدید برخی بیماری‌ها مانند صرع و سردرد شود، پس بهتر است برخی عادت های غذایی اشتباه که همراه با مصرف پنیر داریم را ترک کنیم تا اثرات بد آن را کاهش دهیم.

مضرات پنیر

از جمله مضرات پنیر می توان به ارزش غذای ناچیز آن اشاره کرد و باعث سرعت بخشیدن به هضم غذا و تخلیه معده و در نتیجه احساس دل ضعفه می شود، بنابراین خوردن پنیر، خیلی زود افراد را گرسنه می کند، در حالی که باید در وعده صبحانه غذای خوب و مقوی خورده شود تا فرد زود گرسنه نشود و بتواند وعده دوم غذا را هنگام غروب به عنوان شام میل کند.

پنیر سرشار از کلسیم است پس بهترین غذا براى خواب راحت و عمیق، و بهترین غذا در این وقت براى مغز، خوردن پنیر در شامگاهان است.

مضرات پنیر

پنیر، یک ماده پروتئینی با طبع سرد است و نباید آن را با گوجه، خیار و هندوانه که طبع سرد دارند خورد. بسیاری از افراد بر اساس عادت همیشگی در صبحانه و میان وعده ها پنیر را با گوجه و خیار یا هندوانه می خورند. این امر باعث بروز بسیاری از عارضه ها و برخی بیماری ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و غیره می شود.

مصرف همزمان پنیر با خیار، گوجه، هندوانه و یا سردی های دیگر باعث بروز عارضه ها و بیماری ها می شود، این امر عمر را کوتاه می کند. بهتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیر، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده کنند؛ یعنی برابر ۵۰ گرم پنیر، گوجه و خیار یا هندوانه از ۵۰ گرم گردو استفاده کنند.

لازم است بدانید بهترین مصلح پنیر که از گذشته تاکنون بیشتر ما عادت به مصرف آن داریم، گردو است اما می‌توان از سبزی‌های معطر، آویشن، نعناع خشک و حتی عسل هم به‌عنوان تعدیل‌کننده طبع انواع پنیر، استفاده کرد.

یه گفته ی پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله و سلم): پنیر، درد است ؛ اما چون با گردو خورده شود، درمان است .

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.