چرا اپلیکیشن های گوشی را نباید بست؟

0
دسته بندی : موبایل
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۱۹ ۱۹:۰۰
تعداد بازدید : 1683 بار

یکی از عادت های اکثر کاربران گوشی بستن تمام اپلیکیشن های روی گوشی است غافل از اینکه این کار صدمه جدی به باطری گوشی وارد می کند.

چرا اپلیکیشن های گوشی را نباید بست؟

کاربران معمولا به لیست اپلیکیشن های فعال می‌روند و با عمل سوایپ اقدام به بستن آنها می‌کنند بسیاری اعتقاد دارند که این کار به سرعت کارکرد دستگاه کمک نمی‌کند و فقط جنبه سرگرمی دارد. این در حالی است که بستن اپلیکیشن ها نه تنها عمل مفیدی به حساب نمی‌آید، بلکه ممکن است بازدهی تلفن همراه و مصرف بهینه باتری آن را دچار اختلال کند. علاوه بر این، بستن اپلیکیشن ممکن است باعث مشکلات متعددی در کارکرد صحیح نرم افزارها و بازی ها شود.

این درحالیست که بسیاری از کمپانی های تولید کننده گوشی در مورد پیامدهای اینکار هشدار داده اند اما متاسفانه این هشدارها بی نتیجه مانده است.

چرا اپلیکیشن های گوشی را نباید بست؟

به همین دلیل، گوگل و اپل به عنوان توسعه دهندگان اصلی سیستم عامل های مناسب برای تلفن های هوشمند، اقدام به ایجاد راه کارهایی جدید برای دشوار کردن روند بستن اپلیکیشن کرده‌اند تا تعداد دفعات انجام این کار توسط کاربران کمتر شود.

بستن اپلیکیشن ها به صورت اجباری (Force Stop) به معنای باز کردن دوباره آنها به صورت کامل است. واضح است که این عمل باعث می‌شود تا دستگاه یک کار را چنین بار تکرار کند. همین مسئله باعث شده تا نسخه های جدید اندروید و iOS به گونه ای طراحی شوند که نیاز به بستن اپلیکیشن ها از بین برود.

در نسخه جدید اندروید و iOS اگر اپلیکیشنی برای مدت طولانی مورد استفاده نگیرد و در عین حال منابع سخت افزاری زیادی را اشغال کند، دستگاه به طور خودکار آن را در حالت تعلیق نگه می‌دارد. این امر باعث بهبود عمر باتری تلفن هوشمند می‌شود و در عین حال اپلیکیشن ها به طور معلق در پردازش های پیش زمینه باقی می‌مانند؛ پس زمانی که شما برای بار دیگر اپلیکیشن را باز می‌کنید، دستگاه نیازی به شروع دوباره و مصرف انرژی بیشتر برای آن ندارد.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

 

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.