انتقادهای منفی، فرصتی به سوی پیشرفت

0
دسته بندی : اقتصادی
سه شنبه ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 765 بار

تقریبا این روزها نمیتوانید کسی را پیدا کنید که هر نوع انتقادی را به راحتی قبول کند. اما به یاد داشته باشید که رهبران موفق و آینده نگر از این انتقاد ها به بهترین نحو استفاده میکنند.

انتقادهای منفی، فرصتی به سوی پیشرفت

انتقادهای منفی، فرصتی به سوی پیشرفت، توجه داشته باشید که هر انتقادی میتواند شما را یک گام به موفقیت نزدیک تر کند. یک متخصص بازاریابی دیجیتال می‌گوید: «زمانی که مشتری از خدمات برند راضی باشد، این موضوع را به یک نفر خواهد گفت؛ اما زمانی که راضی نباشد، ۱۰ نفر را در جریان قرار خواهد داد.» او به برندها توصیه می‌کند که اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی را باز بگذارند تا بتوانند بلافاصله به صحبت‌های مشتری واکنش نشان دهند.

در نظر داشته باشید که باید همیشه به انتقادهای منفی مشتریان خود پاسخ دهید و به هیچ عنوان انها را نادیده نگیرید. وقتی شمااز انتقادهای مشتریتان استقبال کنید حس اعتمادی درون مشتری به وجود می آید و با اینکار به فهمانده اید که نظر مشتریان برای شما قابل احترام است و شما انها را جدی میگیرید. با رعایت همین نکات کوچک میتوانید به راحتی نظرات منفی مشتریان خود را به نظرات مثبت تبدیل کنید. به یاد داشته باشید که در اصل مشتری مداری هیچگاه نباید روبروی مشتری قرار بگیرید. بلکه باید با مشتریتان همراستا شوید و این بهترین تکنیک برای نگه داشتن مشتری است.

انتقادهای منفی، فرصتی به سوی پیشرفت

سعی کنید به خود و کارمندانتان یاد بدهید که مسئولیت پذیر باشید، کسی که به خود زحمت میدهد و برند یا کالای شما را مورد نقد قرار میدهد. از شما و شرکتتان توقع پاسخ دارد. این کار را به درستی و هرچه سریعتر انجام دهید چرا که به تعویق انداختن پاسخ مشتری ذهنیت بد مشتری را در رابطه با شما به دنبال خواهد داشت.

سعی کنید مشکل را از بین ببرید. ابتدا نقد طرف مقابل را به درستی شنیده، پاسخ دهید و سپس انرا حل کنید. جایگزین کردن یک سرویس یا خدمات بهتر میتواند انتخاب خوبی باشد. اگر مشتری از خدمات و یا کالای شما ناراضی استف سعی کنید به نحوی نظر او را برگردانید. با این کار میتوانید مشتریان خود را حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که یک نظر بد تنها یک نظر بد نیست. مشتری شما در صورتی که شما مشکلش را حل نکنید، این نظر منفی را به گوش بقیه مشتریانتان و یا افرادی که قصد خرید از شما را دارند خواهد رساند و با رعایت نکردن همین نکات کوچک ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.