تکنولوژی نانو به کمک مهار آتش می آید

0
دسته بندی : تکنولوژی
دوشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ ۱۲:۰۸
تعداد بازدید : 5992 بار

آتش سوزی یکی از حادثه های است که سالانه منجر به خسارات مالی و جانی بسیاری می شود. به لطف پیشرفت تکنولوژی رویاریی با این حادثه خطرناک بسیار آسان تر از قبل شده است.

به نقل از ایرنا یکی از سازمان‌های مدیریت فوریت‌های دبی اعلام کرد که این شهر به زودی از نانوابزاری برای مهار آتش‌سوزی استفاده خواهد کرد این تکنولوژی قابلیت شناسایی آتش را داشته و در مواجه با آن با رهاسازی گاز منجر به خاموشی آتش می شود. این سازمان به زودی برای تولید انبوه این تکنولوژی یک کارخانه تاسیس خواهد کرد، بر اساس ادعای این سازمان، امارات در میان اولین کشورهایی است که از این فناوری در بخش آتش‌نشانی استفاده می‌کند. بر اساس گفته های رئیس این سازمان رشید تانی المتروشی این تکنولوژی نه تنها در بخش آتش‌نشانی، بلکه در صنایعی نظیر پزشکی و مواد شیمیایی قابل استفاده است. تکنولوژی فوق قادر خواهد بود آتش را درون سوکت برق؛ جعبه تقسیم یا دیگر واحدهای برقی مهار کند.

این محصول قابل استفاده به صورت چسبنده  در محل هایی مشخص را دارد زمانی که دما در آن محل از حد مجاز بالاتر رود، این محصول فعال می‌شود، این ابزار در این حالت اقدام به رهاسازی مقدار مشخصی گاز می‌کند تا آتش را مهار کند.

برای اطلاع از بروزترین اخبار تکنولوژی با سایت لیمو سبز همراه باشید.

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.