زامبی چیست؟

0
دسته بندی : علمی
دوشنبه ۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 1454 بار

همه ما حداقل یکبار در بازی های کامپیوتری و یا فیلم های سینمایی اشنا شده ایم، زامبی ها موجوداتی شیطانی که برعلیه انسان ها قد علم میکنند و دست به نسل کشی انسان ها میزنند. زامبی چیست؟

زامبی چیست؟

باید گفت که زامبی ها از گذشته ها در داستان ها و افسانه ها وجود داشته اند. بسیاری از افراد معتقدند که در قدیم بعد از فوت شدن فرد، با جادوی سیاه او را دوباره زنده میکرده اند و در مزارع به کار میگرفتند، توجه داشته باشید که کلمه زامبی به معنای برده است و طبق افسانه ها این افراد بعد از زنده شدن به بردگی و بیگاری گرفته میشدند.

واقعیت های تکان دهنده

یکی از مناطقی که این افسانه ها در آن به شدت رواج دارد منطقه هاتیتی است.

جالب است بدانید که در سال 1962 مرگ یکی از اهالی این شهر تایید شد اما در سال 1980 دوباره در محدوده زندگی خودش رویت شد.

بیش از 200 نفر توانستند تا هویت وی را تایید کنند و طبق اظهاراتی گفته میشود که به گفته خودش او به یک زامبی تبدیل شده بوده و مجبور بوده است تا در مزارع نیشکر کار کند.

زامبی چیست؟

زامبی چیست؟

با این تفاسیر، بر خلاف باور بسیاری از ما زامبی ها مغز انسان را نمیخورند، بلکه افرادی هستند که توسط دیگران مورد سو استفاده و بیگاری قرار میگیرند.

با این وجود که شهر هایتی یکی از مناطقی است که در آن افسانه ها، شایعات و باورهای زیادی در رابطه با این موجودات وجود دارد باید گفت که داستان های زامبی ها در واقع از وودو یعنی جادوی باوری آفریقای تباران دریای کارائیب سرچشمه میگیرد.

با این حال، بسیاری از دانشمندان و محققان وجود یا پدید آوردن چنین موجوداتی را به کل رد میکنند. از نظر دانشمندان، کارکرد بدن و مغز با وجود بهم ریختگی متابولیسم، فساد بدن، از کار افتادگی حواس پنج گانه، سیستم ایمنی بدن و بسیاری موارد دیگر غیر ممکن است.

محققان معتقدند که این افسانه ها تنها برای ترساندن مردم از علم وتکنولوژی و دستاورد های آن است، به طوری که مردم بر این باور باشند که ممکن است هر آن مقاصد رشد علم و تکنولوژی از دست بشر خارج شود.

بر این اساس این رویه می تواند پیشامد های ناگوار و مهار نشدنی را برای انسان به دنبال داشته باشد. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا بنظر شما این موجودات واقعا وجود دارند یا تنها زاده ذهن نویسندگان و فیلمسازان است؟

براي دريافت اخبار جديد با وبلاگ ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.