آپاندیس چیست؟

0
دسته بندی : پزشکی
یکشنبه ۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ۱۹:۰۰
تعداد بازدید : 970 بار

آپاندیس یکی از عضوهای ناشناخته در بدن ماست که انسان هنوز علت وجود این عضو کوچک و خطرناک را کشف نکرده است.

آپاندیس چیست؟

عضو کوچک و حیرت آور در بدن

آپاندیس در واقع یک عضو کوچک در بدن ما است که  از روده‌ی بزرگ و درناحیه پایین و راست شکم منشعب می‌شود. باید گفت که هنوز فایده این عضو از بدن انسان مشخص نشده است. طول آن بین ۲ تا ۲۰ سانتی‌متر متغیر است و قطر آن نیز بین ۶ تا ۸ میلی‌متر است. عفونت و التهاب در آن منجر به آپاندیسیت می‌شود.

با اینکه هنوز انسان علت وجود آپاندیس در بدن را کشف نکرده، اما جالب است بدانید که تا کنون عوارضی در خصوص نبود آپاندیس در بدن گزارش نشده است. اگر به هر دلیلی آپاندیس پاره شود، احتمال مرگ و میر فرد بسیار بالا میرود. به همین دلیل باید به محض وقوع علائم آپاندیس سریعا برای درمان آن اقدامات لازم را انجام داد.

علت عفونت آپاندیس

هنگامی که غذا از طریق مری به معده و روده بزرگ میرسد، باکتری‌هایی که در روده قرار دارند نیمی از آن مواد غذایی را به خود جذب کرده و به داخل خون می‌ریزند و اما این عضو کوچک آن باکتری‌ها را از پوست خارجی به خود جذب می‌کند سپس این باکتری‌ها زیاد می‌شوند و عفونت را پدید می آورند.

آپاندیس چیست؟

از دیگر علت های عفونت این عضو میتوان به مسدود شدن این عضو از بدن به وسیله مدفوع، جسم خارجی و سرطان اشاره کرد. زمانی که این عضو مسدود می شود باکتری های درون آن شروع به تکثیر کرده و باعث التهاب، ورم و پر از چرک شدن می شوند و اگر بموقع آپاندیس درمان نشود، امکان پارگی و ترکیدن آن وجود دارد.

آپاندیسیت برای هرکسی ممکن است اتفاق بیافتد اما شیوع آن در سنین بین ۱۰ تا ۳۰ سالگی بیشتر می باشد. در نظر داشته باشید که این بیماری خطرناک بیشتر به سراغ افرادی میرود که در رژیم غذایی خود از سبزیجات و مواد غذایی دارای فیبر استفاده نمیکنند.

براي دريافت اخبار جديد با وبلاگ ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.