کدام دارو ها باعث ریزش مو می شوند؟

0
دسته بندی : پزشکی
یکشنبه ۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 830 بار

اغلب افراد از ریزش مو های خود شکایت می کنند در حالی که ممکن است داروهایی که استفاده می کنند خود یکی از مهم ترین عوامل ریزش مویشان باشد. کدام دارو ها باعث ریزش مو می شوند؟

کدام دارو ها باعث ریزش مو می شوند؟

کدام داروها باعث ریزش مو می شوند؟

تمام داروها علاوه بر خواصی که برای درمان بیماری دارند، عوارض جانبی نیز پس از مصرف به جای می‌گذارند.

موها نیز از گزند این عوارض، پس از مصرف داروها در امان نیستند. مصرف طولانی مدت برخی از داروها در ریزش مو تأثیر گذارند. اما باید بدانیم بیشترین تأثیر را داروهای شیمی درمانی بر ریزش مو ها دارند.

بیماران مبتلا به سرطان هنگامی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند دچار ریزش موی شدیدی می‌شوند. داروهای ضد سرطان بسیار مهاجم و قوی محسوب می‌گردند. به همین علت تولید و تکثیر سلول‌های مو را مختل می‌نمایند.

البته با گذشت زمان و پیشرفت در علم تولید داروهای ضد سرطان، رفته رفته داروهای جدیدی تولید شده و خواهد شد که این عوارض سوء را کمتر از پیش نموده و تمرکز دارو را روی تومورهای سرطانی بیشتر می‌نماید تا به سلول های دیگر آسیب کمتری برسد.

کدام دارو ها باعث ریزش مو می شوند؟

بقیه داروها :

یکی از عوارض جانبی قرص‌های ضدبارداری که به ندرت پیش می‌آید، ریزش مو است.

این قرص‌ها باعث افزایش هورمون‌هایی می‌شوند که تخمک‌گذاری را متوقف می‌کنند و این هورمون‌ها نیز موجب نازک شدن موها در بعضی از خانم‌ها می‌شوند به خصوص خانم‌هایی که در خانواده‌شان سابقه ریزش مو وجود دارد.

گاهی هم ریزش مو زمانی آغاز می‌شود که شخص مصرف این قرص‌ها را متوقف می‌کند. داروهای دیگری هم هستند که می‌توانند باعث ریزش شوند از جمله داروهای فشارخون، داروهای رقیق‌کننده خون، داروهای قلبی، داروهای افسردگی و التهاب مفاصل و...

در کل ممکن است ریزش مو علل دیگری نیز داشته باشد ولی هیچ گاه نباید از تاثیربرخی از دارو هایی که مصرف می کنیم، غافل شویم.

براي دريافت اخبار جديد با وبلاگ ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.