مصرف ماریجوانا چه تاثیری بر جسم انسان دارد؟

0
دسته بندی : پزشکی
جمعه ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ ۲۱:۳۰
تعداد بازدید : 3789 بار

ماریجوانا یا همان برگ هفت پر، متاسفانه امروزه به عنوان یکی از موادهای مخدر نسبتاً جدید توسط عموم مردم و خصوصاً قشر جوان استفاده میشود، که مضرات غیر قابل جبرانی بر جسم افراد دارد.

متاسفانه هرروز شاهد استفاده بیشتر جوانان از این ماده مخدر هستیم، باید دید که این ماده مخدر چه تاثیری بر مغز و جسم انسان دارد. این برگ هفت پر که از گیاه کابانیس یا شاهدانه به دست می آید، ماده ای به نام دوپامین را در بدن ترشح میکند، 2 عنصر اصلی سازنده ماریجوانا عبارتند از کانابیدول (CBD) و همچنین تتراهیدروکانابینول(THC) میباشد، این دو عنصر با تاثیر بر روی سلول های مغزی باعث ترشح دوپامین میشوند. هنگامی که دوپامین ترشح میشود، فرد احساس سرخوشی میکند.

باید بدانید که دوپامین همان ماده ای است که هنگام انجام کارهای لذت بخش مانند غذا خوردن در بدن ما ترشح میشود و ترشح بیش از حد این ماده میتواند به بدن ما آسیب برساند. یکی از عواملی که پس از استفاده از این ماده محرک میتواند به بدن ما آسیب برساند، افزایش ضربان قلب میباشد. پس از 30 دقیقه از مصرف ماریجوانا، ضربان قلب 2 یا 3 برابر افزایش میابد، و این میتواند یکی از موارد ابتلا به بیماری های قلبی در انسان باشد.

پس از استعمال این ماده مخدر، ممکن است تعادل خود را از دست بدهید، چرا که این ماده نیمکره های مغز را که در حفظ تعادل، هماهنگی، واکنش ها، تصمیم گیری و ... را که در هوشیاری و تعادل بدن نقش دارند را مختل میسازد. علاوه بر اینها پس از استعمال این ماده مخدر، رگ های خونی گشاد شده و در نتیجه چشم هایتان قرمز رنگ میشود. ماریجوانا همچنین میتواند میل به غذا خوردن را در شما به طرز بسیار زیادی افزایش دهد.

یکی از بدترین عوارضی که این ماده مخدر ممکن است بر روی شما بگذارد، تاثیر بد آن بر روی ریه هایتان است. اگر چه که دانشمندان هنوز به طور قطعی نمیتوانند مرتبط بودن آن را با سرطان ریه تایید کنند، اما به هر حال این ماده میتواند ریه های شما را تحریک کند. اگر به مدت طولانی ماریجوانا مصرف میکنید، حتما دچار حالت سرفه و مشکلات بهداشتی مرتبط با ریه خواهید شد.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.