آیا لنز کثیف کیفیت عکاسی با گوشی را پایین می آورد؟

0
دسته بندی : علمی
چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ ۲۲:۳۰
تعداد بازدید : 3088 بار

بارها برایتان اتفاق افتاده که تار شدن و یا کیفیت بد عکس را گردن کثیفی لنز دوربین بیندازید، اما آیا لنز کثیف کیفیت عکاسی با گوشی را پایین می آورد؟

اول از همه این را باید بدانید که همیشه مقصر اصلی اثر انگشت شما و یا وجود گرد و غبار بر روی لنز گوشی شما نیست، گاهی اوقات اتفاقاتی از قبلی تکان خوردن دستتان و یا مشکلات سخت افزاری و حتی درست تنظیم نشدن لنز دوربین گوشی میتواند عامل این مسئله باشد. اثر انگشت شما بر روی لنز دوربین دستگاهتان یک لایه چربی ایجاد میکند که این لایه باعث تار شدن عکس شما میشود.

موضوعات دیگری نظیر شرایط دوربین مانند تاریکی یا روشنایی بیش از حد یا بسیار کم، فوکوس نادرست و دیگر مسائل میتواند کیفیت عکس شما را پایین بیاورد. تمامی کمپانی ها اعم از اپل و سامسونگ بر این اعتقادند که بهترین راه برای تمیز کردن لنز، استفاده کردن از یک پارچه ی میکروفایبر پدون پرز است. این کار باعث میشود تا لنز دوربین گوشی شما به راحتی دوباره مثل روز اولش شود.

بسیاری از کاربران اسمارت فون ها از قابلیتی که سامسونگ بر روی اسمارت فون جدیدش قرار داده متعجب هستند، چرا که حسگر اثر انگشت این گوشی کنار دوربین آن است. اما نگران این مسئله نباشید چرا که این شرکت برای آن راه چاره ای اندیشیده است. حسگرهای درون لنز دوربین گوشی قرار داده شده است تا هنگامی که روی لنز گرد و غبار بشیند یا انگشت شما با آن تماس پیدا کند، پیغامی از طرف گوشی برای کاربر نمایش داده میشود و از آن میخواهد تا لنز گوشی خود را تمیز نماید.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر کثیفی لنز شما بیشتر از آنی است که با پارچه خشک تمیز شود، کافی است مقداری کمی آب مقطر را با سرکه یا الکل مخلوط کنید و پارچه را با آن خیس کرده و لنز دستگاهتان را تمیز نماید. این را نیز به یاد داشته باشید که هنگام تمیز کردن لنز دستگاهتان حتما دستگاه خود را از قاب خارج کنید چرا که حتما مقداری گرد و غبار در گوشه های لنز و پشت قاب شما جمع شده است.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.