سامسونگ اسپیکر هوشمند میسازد

0
دسته بندی : تکنولوژی
جمعه ۱۳۹۶/۰۲/۲۲ ۱۴:۰۰
تعداد بازدید : 1952 بار

احتمالاً طبق یکسری شایعات سامسونگ قصد دارد تا اسپیکرهایی هوشمند برای رقابت با گوگل و آمازون بسازد. باید دید این اسپیکر هوشمند جدید چه در چنته دارد؟

سامسونگ پس از عرضه پرچمدار خود یعنی گلکسی اس 8، از دستیار دیجیتالی خود یعنی بیکسبی رونمایی کرد. این دستیار صوتی هم اکنون کارایی چندانی برای کاربران ندارد اما سامسونگ در تلاش است تا این دستیار صوتی را گسترش دهد و این کمپانی پیش بینی کرده که بیکسبی در آینده کارایی زیادی خواهد داشت و به همین دلیل دکمه تعبیه سخت افزاری مخصوص بیکسبی را در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس قرار میدهد.

اما سامسونگ تنها به این پروژه اتکا نکرده، بلکه مشخص که نقشه های دیگری را نیز در سر دارد. مثل اینکه سامسونگ اسپیکر هوشمند میسازد. در صورتی که سامسونگ دست به تولید اسپیکر هوشمند بزند، قطعاً رقیب سرسختی برای گوگل و آمازون خواهد بود.

دستیارهای دیجیتالی مستقل، به ترفند تازه ای در صنعت تکنولوژی و هوش مصنوعی تبدیل شده اند. پیش از هر چیز، دستیار الکسای آمازون از راه رسید و سپس گوگل با ساخت اسپیکر هوم، رقیب خرده فروشش را به چالش کشید. این اسپیکرهای هوشمند، وظایف ساده ای دارند که از جمله آنها می توان پاسخ دادن به سوالات کاربر و فرمان های صوتی، اتصال به محصولات خانگی مبتنی بر اینترنت اشیا، پخش موسیقی، برنامه ریزی تقویم کاربر، خرید اینترنتی و فعالیت هایی از این دست اشاره کرد.

البته باید این را نیز در نظر داشته باشیم که سامسونگ در این عرصه تازه کار به حساب می آید اما باید دید که این تازه کار قرار است چه ایده های را روی محصول خود یعنی اسپیکر هوشمند پیاده کند. بیکسبی میتواند یک اسپیکر خانگی برای شما باشد که تمام دیوایس ها در خانه قابلیت وصل شدن به آن را داشته باشند و بتوان از این اسپیکر به عنوان یک باند قابل حمل خانگی با کیفیت بی نظیر استفاده نمود.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.