گوگل کروم تبلیغات آزار دهنده را نشان نمی دهد

0
دسته بندی : تکنولوژی
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۳/۱۴ ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : 2361 بار

مرورگر گوگل کروم Chrome یکی از محبوبترین مرورگرها در بین کاربران است، البته باید گفت این گوگل کروم در عین سادگی، از سرعت بسیار بالایی برخوردار است.

گوگل در نظر دارد تا قابلیت جدیدی را به Chrome اضافه کند و از نشان دادن تبلیغات گیج کننده و سرسام آور جلوگیری شود. در طی چند هفته پیش به طور غیر رسمی خبرهایی مبنی بر اضافه شدن AD Blocker به گوگل کروم به چشم میخورد، حال بعد از این شایعات، گوگل جزئیات این خبر را به طور رسمی در وبلاگ کروم Chrome منتشر نمود.

Google در این جزئیات اعلام نموده است که قرار است طرحی با نام طرح تبلیغات بهتر را پیاده سازی کند، هدف این طرح در واقع حفظ یکسری استانداردها است که بر اساس این استانداردها، تبلیغاتی که ناخواسته بر روی صفحه کاربر نشان داده شود و یا باعث آزار کاربر شود ممنوع است.

باید گفت که گوگل در نظر دارد که این طرح را از سال آینده میلادی اجرایی کند و حتی تبلیغاتی که بواسطه‌ی سرویس تبلیغاتی گوگل ارائه شوند نیز از این مساله مستثنی نخواهند بود. با این وجود کاربران این مرورگر گوگل کروم میتوانند بعد از مدت ها از شر این تبلیغات خلاص شده و نفس راحتی بکشند، Google این ویژگی را نوع تکامل‌ یافته‌ی Pop-up Blocker ها قلمداد می‌کند و هدف آن جلوگیری از کسب درآمد وب سایت‌هایی است که تبلیغات بی‌ کیفیت ارائه می‌ دهند. با استفاده از این ویژگی ها گوگل امیدوار است که به نوبه خود جلوی این سایت ها را بگیرد.

همراه ویژگی فوق، گوگل ابزاری را جهت گزارش محتوای تبلیغاتی آزار دهنده در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر یا ویدئوهایی از محتوای تبلیغاتی آزار دهنده تهیه کنند. این تصاویر و ویدئوها به وبسایت‌ها کمک می‌کنند تا محتوای تبلیغاتی آزار دهنده را پیدا کرده و آنها را اصلاح کنند. توسعه‌ دهندگان وبسایت‌ ها پس از حذف یا اصلاح محتوای آزار دهنده می‌توانند از گوگل تقاضای بررسی مجدد کنند.  

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.