راهکارهای افزایش طول عمر یخچال

0
دسته بندی : علمی
پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۵/۱۲ ۱۸:۰۰
تعداد بازدید : 2496 بار

راهکارهای افزایش طول عمر یخچال چیست؟ حتما ای سوال برای شما نیز بارها ایجاد شده است با توجه به نقش مهم و اساسی یخچال و ارتباط مستقیم با مواد غذایی و تاثیر آن بر سلامت شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می کنیم.

 

راهکار افزایش طول عمر یخچال

یکی از لوازمی که در آشپزخانه وجود دارد و تمیز نگه داشتن آن در حفظ کیفیت مواد غذایی موثر است یخچال است، در طول روز حتما تمامی اعضای خانواده به آن مراجعه می کنند و درب آن مکررا باز و بسته می شود.

حتما هر از گاهی مجبور می شوید تا یخچال منزل خود را از برق کشیده و آن را تمیز کنید این کار بسیار مفید است و شما را به ادامه آن تشویق می کنیم.

بار ها شنیده ایم که بهتر است از باز و بسته کردن درب یخچال به طور مکرر خودداری کنیم چرا که هر بار موتور یخجال برای جبران هوای سرد خارج شده به خود فشار بیشتری می آورد و طبیعتا عمر مفید یخچال کم می شود.

درجه یخچال را به حالت خیلی سرد در نیاورید این درجه باعث یخ زدن مواد غذایی موجود در آن می شود و آن ماده غذایی کیفیت مطلوب خود را از دست می دهد.

دقت داشته باشید که موادغذایی را به طور مرتب در یخچال بچینید طوری که هوای سرد امکان جریان بین آن ها را داشته باشد و فضای داخلی یخچال را با طرف های حجیمی که مواد غذلیی اندکی در آن وجود دارد اشغال نکنید و حتما آن را داخل ظروف کوچک تر قرار دهید سپس آن را در یخچال بگذارید.

مواد غذایی بسته به نوعشان هر کدام دوره ی مصرف خاصی دارند بهتر است در مدت زمان مناسبی از آن ها استفاده شود تا در صورت فساد امکان رشد باکتری ها مهیا نشود.

راهکار افزایش طول عمر یخچال

پس از خرید گوشت آن را مدت زیادی در یخچال نگه ندارید این کار باکتری های زیادی ایجاد می کند و هر چه زودتر آن را در فریزر قرار دهید تا منجمد شود.

نوار دور در یخچال را بررسی کنید اگر در آن خوب بسته نمی شود حتما به تعویض آن اقدام کنید.

غذای گرم را بلافاصله در یخچال قرار ندهید و اجازه دهید تا به دمای محیط برسد و گرنه دمای تنظیم شده محیط داخل یخچال را برهم میزند و بر کیفیت سایر مواد موجود دریخچال اثر منفی می گذارد.

حداقل ماهی یک مرتبه یخچال را از برق کشیده و آن را تمیز کنید تا اگر مواد غذایی در آن ریخته شده پاک شود و باکتری ها ازبین بروند با ابر یا اسفنج طبقات و بدنه داخلی یخچال را تمییز کنید و در صورتی که اجزای داخلی آن قابل جدا شدن است می توان آن ها را با آب شست وشو داد و پس از خشک شدن دوباره آن ها را در جای خود نصب کرد.

به این ترتیب یخچال شما تمیز می ماند و بوی نامطبوع آن رفع می شود و از همه مهم تر سلامت و کیفیت مواد غذایی به نحو مطلوب حفظ خواهد شد.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.