پوسیدگی دندان و خطر ابتلا به بیماری های قلبی

0
دسته بندی : پزشکی
دوشنبه ۱۳۹۶/۰۵/۲۳ ۲۳:۲۰
تعداد بازدید : 3145 بار

بین بهداشت دهان و دندان و ابتلا به بیماری‌های قلبی ارتباط وجود دارد و بزرگسالان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

پوسیدگی دندان و خطر ابتلا به بیماری های قلبی

بیماری قلبی عروقی یا بیماری قلبی دسته‌ای از بیماری‌ها است که در قلب یا رگ‌ها (سرخرگ‌ها، مویرگ‌ها و سیاهرگ‌ ها) رخ می‌ دهد. بیماری قلبی عروقی به هر گونه بیماری که دستگاه گردش خون را تحت تاثیر قرار دهد اشاره دارد که شامل بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عروقی مغز و کلیه و بیماری‌ های شریانی می‌ شود.

دندان ساختارهایی سفید رنگ در درون فک یا دهان بسیاری از مهره‌ داران می‌باشند که برای خوردن و جویدن و تکه تکه کردن خوراک به کار می‌روند. دندان‌ها از استخوان ساخته نشده‌اند، بلکه از بافت‌ هایی با درجه سختی‌های گوناگون ساخته شده‌اند.

پوسیدگی دندان و خطر ابتلا به بیماری های قلبی

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و در نهایت مرگ زودرس در افرادی که دندان‌های خود را زود از دست می‌دهند نسبت به سایر افراد تا 140 برابر افزایش نشان می‌دهد. مطالعات محققان نشان مي‌ دهد كه ميان بهداشت دهان و خصوصا سلامت لثه، با كاهش خطر ابتلا به حملات قلبي، رابطه مستقيم وجود دارد. بر اساس اين پژوهش‌ها، مسواك زدن مرتب و مراقبت از سلامتي لثه‌ها باعث بهداشت دهان و دندان و در نتيجه كاهش خطر ابتلا به حملات قلبي مي‌شود. افرادي كه دچار بيماري‌هاي دندان يا لثه هستند، دو برابر بيشتر نسبت به ديگران، در خطر ابتلا به بيماري قلبي قرار دارند.

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور منظم، خطر حملات قلبی را کاهش می دهد. چرا که باکتری های لثه که موجب بروز پلاک دندانی می شوند، می توانند از دهان به جریان خون منتقل شده و احتمال تشکیل لخته های خونی، خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی را افزایش دهند.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.