نوشیدن چای داغ موجب ابتلا به سرطان مری می شود!

0
دسته بندی : پزشکی
پنجشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۰۷ ۱۴:۰۳
تعداد بازدید : 6334 بار

چای از جمله محبوب ترین نوشیدنی ها در نزد ما ایرانیان است که همواره به جهت رفع خستگی از آن استفاده می کنیم. این نوشیدنی محبوب در طعم ها و رنگهای متفاوت در بازار وجود دارد که محبوبترین آن چای در نزد ایرانیان چای سیاه است. 

به نقل از جام جم سرا محققان ایرانی طی آزمایشات گوناگونی به رابطه چای و ایجاد نوع خاصی از سرطان مری پی برده اند که در واقع این مشکل اصلا به چای ارتباطی ندارد، ‌بلکه به دمای آن مربوط است سوختگی ناشی از مایعات داغ می‌تواند به موجب آسیب رسیدن به سلولهای مری شود.

در مطالعات انجام شده محققان در بین ۳۰۰ نفر از افراد مبتلا به سرطان مری (از نوع کارسینوم سلول سنگفرشی) و ۵۷۱ نفر از افراد سالم به نتایج بسیار جالبی در زمینه نوشیدم انواع مایعات داغ دست یافته اند. در این مطالعه از جامعه آماری ذکر شده سوالاتی از قبیلعادت های مصرف چای، مانند حرارت چای موقع نوشیدن و میزان دم کشیدن چای مورد بررسی قرار گرفت که تقریبا همه این افراد (حدود ۹۸ درصد) اظهار کردند که هر روز از چای استفاده می‌کنند که این نتایج حاکی از آن است که خطر ابتلا به سرطان مری در میان افرادی که چای را «خیلی داغ» می‌نوشند، ۸ برابر بیشتر از دیگران است. بنابراین در این تحقیق پزشکی ابتلا به سرطان مری هیچ رابطه ای با نوشیدن چای ندارد بلکه ارتباط مستقیمی با نوشیدن مایعات با درجه حرارت بالا و به اصطلاح "خیلی داغ" دارد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.