سال 2018 سالی پر از زلزله

3
دسته بندی : علمی
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۰۵ ۱۸:۰۰
تعداد بازدید : 1992 بار

تحقیقات محققان ثابت کرده است که در سال 2018 میلادی چرخش زمین کاهش خواهد داشت وهمین امر موجب بروز زلزله های بزرگی خواهد شد.

سال 2018 سالی پر از زلزله

این بررسی ها که در قالب یک مقاله به انجمن زمین شناسی آمریکا ارائه شد حاکی از آن است که سال 2018 زلزله های مخربی در پیش رو است. راجر بیلهم زمین شناس آمریکایی در این رابطه میگوید: تعداد و شدت زمین لرزه های رخ داده طی یک قرن اخیر مشخص است و از طرف دیگر،‌ اطلاعات دقیقی در مورد نرخ کاهش سرعت چرخش زمین در این صد سال وجود دارد؛‌ در مقاله بیلهم و تیم دانشمندان داده‌های مربوط به این دو موضوع با یکدیگر مقایسه شده و نتایج جالب‌توجهی در اختیار جامعه علمی و عموم مردم قرار گرفته است.

اعداد و ارقام نشان میدهد از سال 1900 تا به امروز، تقریبا هر 15 سال یکبار زلزله ای عظیم رخ داده است و با این وجود تعداد این زلزله ها در صد سال اخیر به 25 ال 35 عدد رسیده است. با کاهش چرخش سرعت زمین، روزها به میزان اندکی طولانی تر میشود و این مسئله به الگوهای آب و هوایی و ، جریان های اقیانوس ها و همچنین وضع مواد مذاب در زمین ربط پیدا میکند.

سال 2018 سالی پر از زلزله

این تحقیقات در واقع یک زنگ هشدار برای کشورها و سیاستمداران است تا با در نظر گرفتن وقوع زلزله های مخرب، تصمیمات مربوط به مقاوم‌سازی بناهای مختلف شهری را زودتر عملی کنند و اقدامات لازم برای حفاظت از جان شهروندان را به جلو بیاندازند. دانش حال حاضر محققان در مورد دلیل اصلی وقوع زلزله بسیار محدود است و پیش‌بینی آن هم به هیچ وجه ممکن نیست؛ با این حال تحقیقاتی مانند مقاله بیلهم به فهم این پدیده کمک بسیاری می‌کنند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا زمین لرزه های پیش رو میتواند باعث و بانی فاجعه ای برای انسان ها در زمین باشد؟

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.