دلایل موفقیت کدام است؟

0
دسته بندی : اقتصادی
شنبه ۱۳۹۶/۰۹/۲۵ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 840 بار

موفقیت دلایل بسیاری دارد، اما بر خلاف ایده همگان سخت کار کردن دلیل موفقیت محسوب نمی شود چه بسا انسان هایی که سخت کار می کنند اما در عمل موفق نیستند.

دلایل موفقیت کدام است؟

دلایل موفقیت کدام است؟ شاید این پرسشی باشد که همه ما حداقل یکبار به آن اندیشیده ایم.

سخت کوشی در همه دوران زندگی جزئی لاینفک از موفقیت محسوب می شود اما همه موفقیت مدیون سخت کار کردن و سخت کوشی نیست.

«اگر سخت کار کنید و تمام وقت و انرژی خود را روی یک موضوع بگذارید به آن خواهید رسید.» پذیرفتن این جمله کمی سخت است بنابراین موضوع را با بررسی یک مثال ادامه می‌دهیم. شرکت نتفلیکس (Netflix)، سایت پخش‌کننده‌ی فیلم و سریال به صورت آنلاین به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا کرده است. دلیل موفقیت این شرکت این است که ایده‌ی سخت کار کردن کارمندان به عنوان تنها عامل پیشرفت را کنار گذاشته است. شرکت نتفلیکس این ایده را در سال ۲۰۰۹ به فرهنگ سازمانی شرکت خود اضافه کرد. این شرکت در سال ۲۰۰۱ با مشکل مالی جدی مواجه شد و پس از آن تصمیم گرفت نظارت دقیق‌تری روی عملکرد کارمندان داشته باشد. به این صورت که از این به بعد به ساعات کاری کارمندان و اینکه چقدر سخت روی یک موضوع کار می‌کنند اهمیتی داده نمی‌شود. بلکه میزان مشارکت و تأثیرگذاری آن‌ها روی امور مورد سنجش قرار خواهد گرفت. این رویکرد جدید به ضرر کارمندانی تمام شد که مدت زمان بیشتری را سخت کار می‌کردند. اما کارمندانی که در شرکت ماندند نتیجه‌ی بهتری از تلاش خود گرفتند زیرا کسی نبود که سرعتشان را کم کند و زمانشان برای برطرف کردن مشکلات دیگران هدر نمی‌رفت.

دلایل موفقیت کدام است؟

پس تغییر رویه این شرکت با بها دادن به کارمندان و انعطاف پذیری در برابر مرخصی و ساعتهای استراحت باعث شد میزان مشارکت کارمندان بالا رفته و باعهث بهبود عملکرد این شرکت شود. باید در نظر داشته باشید همواره سخت کار کردن به معنای رسیدن به نتیجه بهتر نیست چه بسا فکر کردن می تواند بهتر از سخت کار کردن وارد عمل شود به‌عنوان مثال اگر ۱۰۰ ساعت زمان برای طراحی وب‌سایت زمان صرف کنید و آن وب‌سایت مشتری جذب نکند، معادل این است که یک ساعت زمان برای آن صرف کرده باشید.

اما نکته بسیار جالب دیگر این است همواره سخت کار کردن به معنای کارآمد بودن نیست فرض کنید دو کارمند فعالیت مشابهی را انجام می دهند یکی در یک ساعت و دیگری دو سه ساعت، درنتیجه شخص دوم هزینه بیشتری را به شرکت تحمیل خواهد کرد.

سخت کار کردن نیروی فکری و جسمی شما را از بین برده و نوآوری شما را خاموش می کند. به طور کل باید در نظر گرفت که سخت کار کردن خوب است اما نه همیشه. روی انجام دادن کارهایی تمرکز کنید که بیشترین بهره‌وری را نسبت به زمان داشته باشند. 

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.