چگونه ری بن اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

0
دسته بندی : علمی
یکشنبه ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 918 بار

تقریبا تمامی ما از عینک های آفتابی استفاده میکنیم، اما عینک های افتابی در عین اینکه بسیار شیک و جذاب هستند باید به کیفیت انها توجه شود. چرا که استفاده از عینک های با کیفیت پایین میتواند تاثیر ناخوشایندی بر چشم شما بگذارد.

چگونه ری بن اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

کمپانی Ray Ban یکی از معروف ترین کمپانی های تولید کننده عینک افتابی به شمار می آید و به جرات میتوان گفت که هرگاه بحث عینک های آفتابی پیش می آید اولین اسمی که ذهن شما را به خود مشغول میکند نام اشنای ری بن است. اما سوالی که برای ما پیش می آید این است که چگونه عینک های Ray Ban اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

اول از همه باید گفت که شناسایی مدل های تقلبی عینک ری بن در مقایسه با مدل های اصلی آن نیاز به نظر کارشناسی دارد. پس در اولین قدم باید این عینک ها را از جای معتبر تهیه کنیم، به یاد داشته باشید که نباید به بهانه ارزان بودن کالا به سلامتی خود آسیب وارد کنیم. باید بدانید که در ابتدا کارخانه ری بن توسط Bausch & Lomb در آمریکا راه اندازی شد. اما در سال 1999 این کمپانی به گروه Luxottica واگذار شد و بعد از آن تمامی تولیدات این کارخانه توسط این گروه انجام شد. پس به خاطر داشته باشید که نسخه اصلی عینک های ری بن تنها توسط کشور ایتالبا ساخته میشود و هیچکدام از کشورهای دیگر نسخه اصلی آن را تولید نمیکنند.

چگونه ری بن اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

نکته دیگر این است که باید به لوگوی معروف شرکت Ray Ban که در سمت راست عینک به صورت خوانا و ظریف چاپ شده است دقت کنید. یک علامت RB نیز بر روی عدسی چپ به صورت لیزری حک گردیده است، دقیقاً در امتداد دسته عینک و در میانه قرار گرفته است. دقت کنید که تمامی این نکات را میتوانید در تصاویر مشاهده کنید.

در دسته سمت راست عینک عبارت Ray.Ban MADE IN ITALY R ce به صورت خوانا با رنگ سفید و به صورت خوانا نوشته شده است. باید به این علامت بسیار توجه داشته باشید چرا که در نسخه های تقلبی ری بن این عبارت به صورت خوانا و سفید نیست و عبارت ce کوچکتر از مدل اصلی نوشته شده است.

در دسته سمت چپ ری بن نیز مدل، رنگ و اندازه عینک با رنگ سفید و به صورت خوانا درج گردیده است برای مثال، RB 3025 AVIATOR LARGE METAL WS27758□14 3n که البته برای کد رنگ برای مدل مختلف متفاوت است. همچنین در نظر داشته  که به اختصار به جای حرف LARGE METAL حرف L نوشته میشود. این درحالی است که نسخه های تقلبی این عینک ها دارای نوشته های خوانا و واضح نیستند و کد رنگ و اندازه انها به اشتباه درج شده است.

در مدل های اصلی ری بن انتهای دسته روی گوش یک خمیدگی نوک تیز رو به بیرون قرار دارد در حالی که بعضی از مدل های تقلبی این خمیدگی را ندارند و انتهی دسته های صاف هستند.

بر روی پد بینی نیز لوگوی R.B حک شده و  پد به فریم ها قلاب شده است. در نسخه های تقلبی عینک ری بن پدها معمولا به عینک پیچ میشوند و یا نحوه قرارگیری پدها روی عینک فرق دارد.

اگر به دنبال عینک های نسخه اصلی Ray Ban هستید میتوانید انواع این عینک ها را از فروشگاه لیموسبز با کیفیت و قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.