راهکارهای مدیریت استرس کدام است؟

0
دسته بندی : اجتماعی
سه شنبه ۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 707 بار

استرس واژه ای نام آسنا برای هکه کاست که در برهه های زمانی مختلف به سراغ انسان می آید، اما راهکارهای مدیریت استرس کدام است؟

راهکارهای مدیریت استرس کدام است؟

مدیریت استرس و کنترل آن می تواند شرایط را تغییر دهد. اگر بتوانید بر استرس خود غلبه کنید قطعا ذهنتان بهتر کار می کند و تصمیمات بهتری را خواهید گرفت.

استرس چیست؟

یکی از مهمترین علل 80 تا 90 درصد بیماری ها استرس است. بسیاری از بیماری های بدخیم با استرس رابطه تنگاتنگی دارند.

علل فیزیکی محیطی و اجتماعی استرس را اصطلاحاً عوامل استرس زا گویند؛ برخی استرس را پاسخ غیراختصاصی بدن به هر موقعیتی می‌دانند که نیاز به سازگاری داشته باشد؛ خواه موقعیت خوشایند باشد (ارتقای شغلی) و خواه ناخوشایند (اخراج ازکار)؛ البته یافته‌های جدید نشان می‌دهد که بین استرس ناشی از موقعیت مطلوب و نامطلوب تفاوت‌های فیزیولوژیک وجود دارد.

راهکارهای مدیریت استرس کدام است؟

راهکارهای مدیریت استرس کدام است؟

1- سعی کنید با خودتان صحبت کنید.

استفاده از زبان سوم شخص می توانید تاثیر مطلوبی بر وضعیت شما بگذارد، در یک بررسی جدید، محققان به این نتیجه رسیدند که وقتی افراد در هنگام ابراز احساساتشان به‌جای «من» از نام خود یا ضمیر سوم شخص استفاده می‌کنند، نوعی فاصله‌ی فیزیولوژی ایجاد می‌کنند و کنترل بهتری روی احساسات خود پیدا خواهند کرد.

2- خود را نقد نکنید.

وقتی دچار استرس شدید می شوید ناخودآگاه احساسات منفی به سمت شما حمله ور می شوند و شروع به نقدهای تند و شدید می کنند. بهتر است برای کنترل وضعیت موجود به بررسی اوضاع از زبان سوم شخص بت خود بپردازید این راهکار در مغز شما فاصله ای با شرایط استرس زا بوجود می آورد و مغز شما از لحاظ عاطفی کمتر درگیر خواهد شد.

همیشه نسبت به آزمایش راه حل های جدید گارد نگیرید، شاید این روش کمی مسخره بنظر بیاید اما برای کنترل عواطف منفی و رسیدن به آرامش ارزش امتحان شدن را دارد.

اگر در صحبت کردن با خود به شکل سوم شخص مشکل دارید بهتر است با صدای بلند با خود صحبت کنید و یا به وسیله قلم و کاغذ و از طریق نوشتن این مهم را انجام دهید.

براي دريافت اخبار جديد با وبلاگ ليمو سبز همراه باشيد.

 

 

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.