با تغذیه مناسب به سراغ آرامش اعصاب بروید

0
دسته بندی : پزشکی
دوشنبه ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ ۱۰:۳۰
تعداد بازدید : 6188 بار

در این اثر انسان ها به دلیل داشتن درگیری ها و مشغله های زیاد فکری و جسمی بدن همیشه آمادگی دارد تا کنترل اعصاب خود را از دست بدهد از این رو یکی از دغدغه های بشر امروزی داشتن آرامش اعصاب و روان است که آرامش اعصاب و روان یعنی داشتن روحیه ای شاد و جلوگیری از ابتلا به 90 درصد بیماری های جسمی و روحی.

تغذیه مناسب و آرامش اعصاب

بعد از بررسی های زیاد یکی از عوامل مهم در ایجاد این آرامش داشتن تغذیه ای مناسب بمنظور رسیدن مواد مورد نیاز بدن برای داشتن روحیه ای شاد و سرحال.

نقش مواد غذایی در آرامش اعصاب

نقش بسیاری از مواد مغذی مثل ویتامین ها و مواد معدنی به طور مستقیم روی عملکرد ذهن و قدرت شناختی و اعصاب و روان تاثیر می گذارد همان طور که وقتی ناخن هایمان نازک و شکننده می شوند می گوییم حتما کلسیم بدن کم شده است یا اگر به طور ناگهانی و در سنین پایین موها سفید شود احتمال کمبود روی را در بدن میدهیم.

همان طور که کمبود ویتامین ها و املاح معدنی بر قسمت های مختلف جسم تاثیرگذار است، سلامت روان را هم تحت تاثیر قرا رمی دهد و از نمونه های بارزش کمبود عنصر اهن در بدن است که باعث کم خونی می شود و در نتیجه آن فرد مدام احساس کسلی و خستکی و بی حوصلگی و بی اعصابی می شود به همین ترتیب سوءتغذیه می تواند سلامت روان شما را به خطر بیندازد و باعث بروز انواع و اقسام بیماری ها و اختلال های روانی شود.

تاثیر امگا3 در آرامش اعصاب

منبع اصلی امگا3 در ماهی هایی مانند ماهی آزاد، قزل آلا، تن و شاه ماهی است.

در گیاهان هم روغن های سویا، آفتابگردان، دانه کتان و گردو، فندق و کنجد حاوی امگا3 هستند. علاوه بر این، مواد غذایی غنی شده با امگا3 مانند برخی از نان ها، آبمیوه ها، روغن ها و تخم مرغ از توصیه های اکید متخصصان تغذیه است.

از مواد غذایی که باعث کاهش استرس می شود موان به کلم بروکلی،آب گیلاس،آجیل،روغن نارگیل،موز،قهوه،ماهی های آب سرد،آواکادو،سیب زمینی و تخم مرغ اشاره کرد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.