هک Instagram توسط یک بچه ده ساله!

0
دسته بندی : تکنولوژی
جمعه ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ ۱۲:۰۰
تعداد بازدید : 2127 بار

همانطور که میدانید، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده در دنیا میباشد و در نوع خود یک قطب مجازی به حساب می آید، چنین شبکه اجتماعی باید به طور قطعی از سیستم امنیتی قوی برخوردار باشد، اما یک کودک 10 ساله توانسته این سیستم را دستکاری کند!

اسم این کودک یا هکر خوش شانس جنی (Jani) است، اوکه ساکن شهر Helskini میباشد، توانست با پیدا کردن نقص امنیتی در این شبکه اجتماعی، موفق به حذف کامنت های برخی از کاربران اینستاگرام شود! در طی این ماجرا شرکت اینستاگرام اعلام کرد که این نقص به سرعت از طرف این کمپانی برطرف شده، اما به جهت تقدیر از این کودک 7000 یورو به این کودک اهدا شده است. برای اینکه مشخص شود که واقعا این کودک میتواند چنین دستکاری در این شبکه اجتماعی انجام دهد، مسئولین این شرکت به طور آزمایشی یک کامنت مشخص در یک پیج اینستاگرام قرار دادند و از وی خواستند تا کامنت مذکور را حذف نماید.

باید گفت که این آزمایش حتی با یک اکانت دیگر نیز جواب مثبتی داشته است، فیسبوک نیز قبل از این به عنوان مالک کل Instagram اعلام نموده بوده که برای کسانی که موفق به دستکاری این شبکه اجتماعی شوند، جایزه ای در نظر گرفته خواهد شد، این میزان اطمینان این کمپانی را نسبت به اپلیکیشن خود نشان میدهد.

این بیانیه در سال 2011 منتشر شده و باید گفت تا به امروز مبلغی در حدود 3 میلیون یورو به 800 نفر از کسانی که توانسته بودند نقص فنی/باگ را در این اپلیکیشن شناسایی کنند تعلق گرفته است. (Jani) این کودک ده ساله، از دوسال قبل یادگیری زبان برنامه نویسی را شروع کرده و آرزوی استخدام در شغل های امنیتی را در سر میپروراند. او در پاسخ به یک رسانه ایتالیایی که میخواهد با پول اهدا شده به وی چه کند گفته است: میخواهم با این پول یک دوچرخه جدید و یک سیستم کامپیوتر قوی برای خود و برادر دوقلویم خریداری کنم.

باید گفت گرچه که تا امروز، گزارشات بسیاری در خصوص نقص فنی و امنیتی در این شبکه محبوب گزارش شده، اما باید در نظر داشته باشد که اینستاگرام همچنان یکی از امن ترین شبکه های اجتماعی در جهان شناحته میشود.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.