نکاتی مهم درباره قرص فلوکستین

0
دسته بندی : پزشکی
سه شنبه ۱۳۹۶/۰۵/۳۱ ۱۴:۰۰
تعداد بازدید : 3407 بار

شاید شما از افرادی باشید که به منظور لاغری و تناسب اندام از قرص فلوکستین (Fluoxetine) يا همان پروزاك استفاده می کنید باید توجه کنید که این قرص کارکرد اصلی خاصی دارد که دررابطه با افسردگی می باشد .لذا در مصرف آن باید احتیاط کنید.

نکاتی مهم درباره قرص فلوکستین

فلوكستين (Fluoxetine)  يا پروزاك يك داروي ضدافسردگي مهاركننده باز جذب سروتونين (SSRI) است. سروتونين ماده‌اي در بدن است كه كاهش آن سبب عدم تعادل رواني، علائم افسردگي، خواب‌ آلودگي، نگراني و. . . مي‌شود. در حقيقت با مصرف پروزاك، ميزان اين ماده در بدن افزايش يافته و سبب بهبود علائم افسردگي و اضطراب مي‌شود.

قرص فلوکستین علاوه بر درمان بیماری های افسردگی برای اضطراب و وسواس جبری تجویز می‌شود. فلوکستین غیر از کاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات از جمله برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، سندروم پیش از قاعدگی، حملات ترس (حملات غیرقابل پیش‌بینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، درمان مشکلات جنسی، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و بر اساس بررسی و نظر پزشک تجویز می‌شود.

نکاتی مهم درباره قرص فلوکستین

از جمله عوارض این دارو می‌توان به عوارض گوارشی مثل دل‌درد، سوءهاضمه، اسهال، یبوست، تهوع و استفراغ اشاره کرد.

درست است که عوارض این دارو شامل کاهش وزن نیز می شود ولی فقط به این منظور نباید از این دارو استفاده کرد و البته اگر کاهش وزنی صورت گیرد تا زمانی خواهد بود که بدن به قرص عادت کند و بعد از دیگر اثری در کاهش وزن نخواهد داشت .

یکی از علائم افسردگی، بی‌اشتهایی است که اتفاقا برخی افراد پس از مصرف فلوکستین و بهبود افسردگی، اشتها پیدا کرده و ممکن است حتی وزن اضافه کنند. پس دقت داشته باشید که عوارض برای افراد مختلف متفاوت است و صد درصد شاهد کاهش وزن نخواهیم بود.

باید حتما این دارو با تخویز پزشک مصرف شود و مصرف خودسرانه آن عوارض دارد همچنین مطلقا نیاید به یک باره مصرف ان را قطع کرد.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.