تسلا موتورز، غول آمریکایی

4
دسته بندی : تکنولوژی
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : 2646 بار

تسلا یکی از خلاق ترین کمپانی های سازنده اتوموبیل است که به واسطه تکنولوژی خودران توانسته است از دیگر کمپانی های آمریکایی در صنعت خودروسازی پیشی بگیرد.


تسلا موتورز غول آمریکایی، توانسته در سهام بازار نیویورک از دیگر رقبیب سرسختش یعنی جنرال موتورز جلو بزند. این درحالی است که در همین چندوقت گذشته، تسلا (Tesla Motors) کمپانی فورد را نیز پشت سرگذاشته بود. اما به نظر شما این رویداد قابل تصور بود؟

باید گفت که بله، تسلا موتورز با سرعت رشدی کم نظیری که تجربه کرده است، به راحتی توانسته رقبایش را پشت سربگذارد. علاوه بر اینها، گزارشات حاکی از آن است که ارزش سهام تسلا در ماه گذشته با رقم ۲۷۸ دلار باز و در پایان با ۳۰۱ دلار بسته شد و این در حالی است که چهار ماه پیش ارزش سهام این خودروساز ۱۸۱ دلار بود، به این معنا که ارزش این خودروساز به بیش از ۵۳ میلیارد دلار رسیده است. گزارش چهارماهه این شرکت که اشاره به رکوردشکنی در تولید و تحویل خودرو به مشتریان داشت نیز نقش مهمی در این افزایش سهام ایفا کرده است.


خبر بد برای سرمایه گذاران آمریکایی این است که همزمان با افزایش سهام تسلا، کمپانی جنرال موتورز کاهش بسیار فاحشی در سهام خود را تجربه کرد. هر سهم این شرکت ۳۴.۴ دلار قیمت دارد و ارزش این خودروساز هم‌اکنون ۴۹.۷۷ میلیارد دلار ارزیابی می‌شود. هرچند در سال جدید، سهام جنرال موتورز نسبت به سال ۲۰۱۶ که میزان ۲۷.۴۶ دلار به ازای هر سهم را تجربه کرده بود، افزایش قابل قبولی داشته است.

در حال حاضر تسلا تنها طی چند ماه اخیر رشد زیادی به خود دیده است؛ درحالی‌ که شرکت‌های بزرگ آمریکا مانند فورد و جنرال موتورز، بی‌ نیاز از جمع‌ آوری سرمایه و با توجه به پشتوانه‌های مالی هنگفت خود، با ثبات قابل قبولی در بازار خودرو فعالیت می‌کنند.

باید دید که آیا تسلا میتواند در آینده نیز همچنان بازار بورس آمریکا را در دست بگیرد؟

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.