دلایل آسیب رسیدن به پوست صورت

0
دسته بندی : پزشکی
یکشنبه ۱۳۹۶/۰۵/۲۲ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : 3012 بار

برخی از مواد غذایی که روزانه آن ها را مصرف می کنیم گاهی تبدیل به عادت می شوند که بسیاری از این عادات غذایی برای پوست شما مخرب است.

برای داشتن پوست شاداب و سالم هر چه سریع تر این عادات غذایی را ترک کنید دلایل آسیب رسیدن به پوست صورت به شرح ذیل می باشند:
دلایل آسیب رسیدن به پوست صورت

نوشیدن اندک آب: یکی از مهم‌ ترین دلایل خشکی و چروکیدگی پوست در سنین پایین، کاهش آب بدن است. زمانی که بدن آب کافی دریافت نکند، دچار عوارضی مانند کاهش تمرکز و خشکی پوست می‌ شود. صبح‌ ها که از خواب بیدار می‌ شوید، یک لیوان آب ولرم بنوشید؛ هم برای حفظ سلامت پوست و هم برای حفظ سلامت دستگاه گوارش ‌تان. در طول روز هم هر یک ‌و نیم تا ۲ ساعت یک بار، یک لیوان آب بنوشید. اگر تحمل نوشیدن آب ساده را ندارید، آن را با کمی آبلمیو یا آب طبیعی یک میوه فصل، ترکیب کنید.

دلایل آسیب رسیدن به پوست صورت

نوشیدن زیاد قهوه: قهوه به خودی خود یک نوشیدنی سالم و مفید است. به شرطی که روزانه بیش از ۲ فنجان مصرف نشود. چون کافئین موجود در این نوشیدنی پرطرفدار باعث آزاد شدن آدرنالین می شود. باید بدانید که آدرنالین زیاد در بدن عاملی برای ایجاد علائم استرس می شود و این نیز برای سلامت پوست مضر است. علاوه بر این کافئین مانع از خوابی راحت و عمیق می شود. در نتیجه پوست از مرحله سم زدایی و ترمیم خود در خواب محروم می شود. به این ترتیب نیز درخشندگی و تمیزی از بین رفته و پوست کدر می شود.

دلایل آسیب رسیدن به پوست صورت

غذاهای سرخ شده: چربی به طور مستقیم با مشکلات قند خون در ارتباط است چون باعث افزایش میزان چربی خون می شود. این مساله نیز در نهایت به مسدود شدن منافذ پوست منجر می شود. علاوه بر این باید بدانید که چربی خون مانع از انتقال خوب مواد مغذی و اکسیژن به بافت های بدن می شود و همین روند باعث افت درخشندگی و سلامت پوست می شود. در واقع پوستی که به خوبی تغذیه نشده و از اکسیژن سیراب نباشد پوست سالم، زیبا و درخشانی نخواهد بود.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

 

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.