اشتباهات متداول در انتخاب شغل مناسب

0
دسته بندی : اجتماعی
جمعه ۱۳۹۶/۰۳/۲۶ ۱۷:۰۰
تعداد بازدید : 2124 بار

هم اکنون بسیاری از ما در پی یک شغل با درآمد بالا و امتیازهای خوب هستیم، اما یک سری اطلاعات غلط باعث میشوند تا این انتخاب ها به درستی صورت نگیرد.

اولین کار اشتباهی که اکثر مردم در رابطه با انتخاب شغل مناسب انجام میدهند، درگیر احساسات شدن است، سعی کنید هیچ گاه در مسائلی کاریتان درگیر احساسات شخصی نشوید و حتی تا جایی که ممکن است بر روی جایی که کار میکنید تعصب نداشته باشید. به یاد داشته باشید که همیشه میتواند برای شما موقعیت های بهتری به وجود بیاید که نباید آن ها را از دست بدهید.

سعی کنید با دوستان و آشنایان خود پیرامون انتخاب شغل مناسب مشورت کنید، بسیاری از افراد با انجام این کار احساس نوعی شرمندگی پیدا میکنند، این درحالی است که خانواده و آشنایان شما میتوانند بهترین مشاوره را به شما بدهند. به هیچ وجه سعی نکنید به تنهایی تصمیم بگیرید چرا که ممکن است شما بسیاری از جوانب مسئله را در نظر نگرفته باشید و همین باعث میشود تا در آینده برای شما مشکل بوجود بیاید.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند پس‌انداز خود را خرج نکنند و به همین دلیل، کمک گرفتن از افراد با تجربه در این زمینه را بی‌ اساس می‌دانند! مربیان شغلی مهارت‌ های شرکت در یک مصاحبه‌ی کاری را به شما یاد می‌دهند و شما را با فنون مذاکره آشنا می‌کنند. بنابراین مطمئن باشید که پول خرج کردن در این مورد به‌ هیچ‌ وجه بی‌ فایده نخواهد بود.

سعی کنید آینده شغلی خود را ببینید، این که درخواست کاری خود را بلافاصله و بدون دید منطقی قبول کنید، کار بسیار اشتباهی است، سعی کنید در جایی کار کنید که جای پیشرفت داشته باشد و بتوانید درآمد خود را به رشد برسانید. در ضمن سعی کنید در حوضه کارهایی که زیاد باب میلتان نیست مانور ندهید، چرا که مطمئن باشید بعد از مدتی این کار دلتان را میزند و شما را خسته خواهد کرد.

براي دريافت اخبار جديد با ليمو سبز همراه باشيد.

دیدگاه کاربران

جهت ثبت نظر لطفا
وارد شوید.